כמה פעמים אתה מוצא את עצמך מתנדנד בדבקות בבית הכנסת, רוכן על סידור עב ואחוז בשרעפי קודש ואת הילת הקדושה הזו פוצע, לפתע, ילד קטן, זב חוטם, ששואג לאביו היושב בכיסא למולך - הוא מתנה לפניו את טרדותיו רמות המעלה, מרעים על הסוכרייה שנסדקה, על הילד של השכן שתפס לו את הנדנדה או מספר אחר כבוד (מחילה מכבודכם) שברח לו פיפי. "אם באת לבית הכנסת לעשות בייביסיטר - להיכן תלך כדי להתפלל" יכתוב מאן דהו ויתלה בגאון בשערי בית התפילה.

מנגד, אם אתה אבא צעיר ואשתך קורסת תחת הנטל או שהיא סטודנטית שעוד לא סיימה לימודיה והיום הוא תורך (ובצדק) לשמור על הילדים , אתה משווע להתפלל במניין, בנחת, כמו בימים ההם מותר לך לא?! הבאת אתך מבחר מוצצים, חטיפים מפתים, חוברות מצוירות ועוד אטרקציות למכביר כדי להשקיט את ילדיך הרכים בזמן התפילה. אך לעולם אינך יכול לצפות את היללה שתגיח במפתיע, את החטיף שיתפזר בפתע פתאום על רצפת בית הכנסת ויגרור אחריו דמעות כאב וצרחה ועיני גבאי שדוקרות בגבך השפוף, מה כבר רצית להתפלל בבית כנסת במניין כמו שחונכת מקטנות, "קצת סבלנות חברים, גם אתם הייתם שם או תהיו, בעזרתו יתברך, בחייכם תגלו קצת הבנה, אני מבטיח שאני לא אעיר לכם שהבן שלכם יפריע!"



פשקווילים רבים מעטרים בתי כנסת וקוראים להורים הצעירים להדיר את ילדיהם מבית הכנסת לטובת הכלל אך אין ולו פשקוויל אחד שמנסה להבין את הצד השני.

אינני אדריכל וכנראה שגם לא אהיה אך אני מבקש לשרטט ברוחי מבנה שייתן מענה למצוקה הנדונה ויאחז מזה ומזה מבלי שמי מהצדדים יוותר על מקומו ועמדתו. (עם מעט יצירתיות ניתן לפתור בעיות רבות).

דמיינו לרגע בית כנסת שמלבד אולם התפילה ועזרת הנשים יהיה בו חדר נוסף (אולי שניים - גברים ונשים) הפונה אל אולם התפילה, כאשר זכוכית אטומה לצלילים, חד-כיוונית, מפרידה בינו ובין בית הכנסת, כך שהמתפללים לא שומעים את אשר מתרחש בעזרת הילדים, ובעזרת הילדים מאידך ישמעו היטב את אשר מתרחש בבית הכנסת (כמו בכנסת, לדוגמא, למי שביקר) בעזרת הילדים יהיו סטנדרים קטנים וסידורים מותאמים, מזרונים ומשחקי גימבורי, ספרים וצעצועים, פינות הנקה (בעזרת ילדים-נשים), תמונות צבעוניות וכדו. בעזרת הילדים יוכלו ההורים ליהנות מתפילה נטולת מתח וחשש וכך גם אמהות צעירות יוכלו, סוף סוף, להגיע מדי שבת בשבתו לבית הכנסת בלי שיוותרו על החוויה הרוחנית המשמעותית הזו שאיבדו באימהותם.

בניית עזרת ילדים עשויה להיות מהפכה משפחתית מכוננת ותפגיש את הילדים הרכים עם ניגוני התפילה עוד בקטנותם, היא תיתן מענה לאבות צעירים ובעיקר היא תחבר אמהות שמכירות את כתלי בית הכנסת רק מבחוץ, בסיבובי עגלה מתישים בשבת ובחג, אל חוויות התפילה המרוממות שאבדו להן בתהום הנשייה ועזרת הילדים הנבנית תשפוך אור על סיפור האהבה החשוך הזה.