הזדמנות שניה (פסח שני)
"וַיֹּאמְרוּ הָאֲנָשִׁים הָהֵמָּה אֵלָיו אֲנַחְנוּ טְמֵאִים לְנֶפֶשׁ אָדָם לָמָּה נִגָּרַע לְבִלְתִּי הַקְרִיב אֶת קָרְבַּן ה בְּמֹעֲדוֹ בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (ט,ז) - האם תהיו מוכנים לתת הזדמנות שנייה לחבר טוב שבגד באמונכם? לעובד שמעל בתפקידו? לבן/בת זוג שאיכזב אתכם עמוקות? נסו לשים את עצמכם לרגע בצד שפגע - האם תעזו לבקש עוד צאנס? ועוד אחד? כיצד תשכנעו אותו/ה שזה לא יקרה שוב?


קיטורים
"וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנֲנִים" (יא,א) - למה אנשים אוהבים כל כך לקטר? האם היום אנשים מפונקים יותר מאשר פעם? מה אפשר לעשות עם בן אדם שכל הזמן מתמקד ברע ומתלונן עליו ולא מסוגל לראות את הטוב?


פוליטיקאים
"אֶסְפָה לִּי שִׁבְעִים אִישׁ מִזִּקְנֵי יִשְׂרָאֵל... וְאָצַלְתִּי מִן הָרוּחַ אֲשֶׁר עָלֶיךָ וְשַׂמְתִּי עֲלֵיהֶם וְנָשְׂאוּ אִתְּךָ בְּמַשָּׂא הָעָם" (יא, טז-יז) - איך הציבור מתייחס היום לפוליטיקאים? האם לדעתכם יחס זה מוצדק? העיתונות מרבה לדווח על עבירות של פוליטיקאים, האם באמת הם נכשלים יותר מאשר אחרים? אם כן - מדוע? האם אתה יכול לדמיין את עצמך משרת את עם ישראל בתחום הפוליטי?


כלא ועונשים אחרים
"וַיֹּאמַר אֲדֹנִי משֶׁה כְּלָאֵם" (יא,כח) - מדינת ישראל מרבה להשתמש בעונש מאסר כנגד פושעים מסוגים שונים. מה המטרות שרוצים להשיג בלכלוא אדם מאחורי סורג ובריח? האם לדעתכם עונש של מאסר משיג את מטרתו? באילו דרכים אחרות ניתן היה לנהוג עם עבריינים? הנתונים מראים שרבים מאוד מהאסירים חזרו אל הכלא זמן לא רב לאחר שעזבו אותו. ממה זה נובע לדעתכם? האם אתם חושבים שהענישה המקובלת היום במדינה נעשית במידה נכונה או שאולי היא מחמירה מידי או מקלה מידי? האם אתם בעד עונש מוות? על אילו עבירות?