בשבוע הבא תקיים המועצה אזורית שומרון אירוע ענק לציון 30 שנה להיווסדה. במסגרת החגיגות תתקיים, החל משעות הצהריים, תערוכה בה לכל יישוב בשומרון יוקדש ביתן המציג את הישגי היישוב מהקמתו ועד היום. בטקס עצמו הבטיחו את השתתפותם עשרה שרים, ו25 חברי כנסת שיגיעו להביע הזדהות ותמיכה בהתיישבות בשומרון. אחרי הנאומים יופיעו על הבמה המרכזית כשרונות מוזיקאליים מהשומרון, ובשיאו של הערב מתוכננת הופעה משותפת של הזמרים רמי קלינשטיין ויונתן רזאל.

אלא שהאירוע המרשים יערך, למרבה ההפתעה, הרחק מלב השומרון - בפארק רעננה. גבות רבות הורמו עם פרסום האירוע, האם לא ניתן היה לקיים את האירוע באחד מהיישובים? מה יגידו רכזי התרבות לאמנים המסרבים להופיע ביישובים, כאשר המועצה האזורית עצמה מדירה רגליה מחגיגות בשומרון?



להתחבר לעם היושב בשפלה

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה דוחה את הטענות ואומר כי ההחלטה לקיים את האירוע ברעננה לא הייתה קלה. בשיחה לכיפה אמר מסיקה כי ההתלבטות הייתה קשה ולהחלטה היו כמובן גם מתנגדים. אך לבסוף לאחר דיונים הוחלט לקיים את האירוע המרכזי בפארק רעננה. "בסופו של דבר ההחלטה היא אחת, כי לכולנו ברור שאם האירוע יהיה מוצלח זאת תהיה הצלחה של כולנו ואם זה יהיה כישלון- יהיה רע לכולם".

"החלטנו בסופו של דבר להביא את העשייה של השומרון לתושבי המרכז, מתוך מגמה להתחבר לעם היושב בשפלה". הסביר מסיקה. עוד הוסיף ראש המועצה כי ההחלטה להגיע למקום נגיש כמו רעננה הייתה מכוונת מראש. "אנחנו רוצים להגיד- תסתכלו מזרחה השומרון הוא ממש כאן. אחרי מה שראינו ביום העצמאות ובפסח אנחנו רואים שעם ישראל לא פוחד להגיע לשומרון, ההחלטה לא נעשתה בגלל פחד, גם האמנים יסכימו להגיע לאיפה שישלמו להם. פנינו לרמי קלינשטיין, הוא הסכים ואני שמח שהסכים. הצעד שלנו נועד להראות שאנחנו פתוחים מספיק להגיע ולהביא את עצמינו אל התושבים בשטח, ולומר שכולנו יחד".