לאחר מאבק אלים ומתוקשר כנגד פינוי הקברים משטח בית החולים ברזילי, מבוכה ב"עדה החרדית". אף גוף אינו מוכן לקבור את העצמות מפני שישנו סיכוי גדול שמדובר בקברים של לא יהודים.


לאחר מלחמת לבנון השנייה קיבלה הממשלה החלטה, להקים חדר מיון ממוגן חדש בצמוד לבית החולים ברזילי שבאשקלון. אלא שבניית חדר המיון הייתה כרוכה בהעברה של שרידי קברים עתיקים שנמצאו בעבודות ארכיאולוגיות במקום. לדברי רשות העתיקות הממצאים באתר העלו כי הקברים הם מהתקופה הביזנטית, וכי לא מדובר בקברי יהודים.

למרות התנגדותם של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, וחוגים נרחבים בציבור החרדי, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על העברתם של הקברים מהמתחם. פעולה שתכשיר את בנייתו של האגף הממוגן בבית החולים.



לאחר פינוי הקברים, הוחלט בארגון החרדי, "אתרא קדישא", לקיים היום (ה) עצרת מחאה המונית סמוך לכיכר השבת, שבמהלכה תיערך הלוויה לעצמות שפונו מן הקברים. אנשי העדה החרדית העומדים מאחורי "אתרא קדישא" פרסמו בכרוזים כי למקום יובאו מאתר העבודות בברזילי "כארבעים תיבות מלאי עצמות שהוצאו ממקום מנוחתם בביזיון מבהיל ונורא, לחלוק להם את כבודם ולבקשת מחילה".

אלא שאמש, עם צאת החג, גילו אנשי העדה החרדית כי אף ארגון של "חברא קדישא", האחראי על ענייני הקבורה בישראל, איננו מוכן לקבור את העצמות בבית-קברות יהודי. הסיבה לכך היא נעוצה בכך שעד כה לא הוצגו שום הוכחות שאכן מדובר בעצמות של יהודים. לפי שעה נראה כי העצמות ייקברו בלילה בחלקה מיוחדת, ולא בבית קברות יהודי כפי שתוכנן.