זירה נוספת במאבק על צביון השבת בירושלים נפתחה בשבת האחרונה, בעקבות יריד מעצבים למכירת בגדים שהתקיים במתחם הסינמטק בבירה.

במסגרת הסטאטוס קוו הנהוג בעיר, מתקיימות בסינמטק הקרנות סרטים גם במהלך השבת. אלא שבשבת האחרונה, בנוסף להקרנת הסרטים, התאספו עשרות סוחרים ומעצבי בגדים והציגו את מרכולתם למכירה בדוכנים שהוקמו ברחבת הסינמטק. על פי הערכת המארגנים במסע הקניות השתתפו מאות בני אדם.

סגן ראש העיר, דוד הדרי, שדבר היריד נודע לו רק לאחר השבת, שלח מכתב חריף למנכ"ל הסינמטק, בו הוא מביע את מחאתו על הפיכתו של הסינמטק לקניון בעיצומה של השבת. "התאכזבתי מאוד לשמוע כי עשרות מעצבים ובעלי חנויות הציגו את מרכולתם ביום השבת. כידוע לך, אנו משתדלים לכבד את הסטאטוס קוו בתחום השבת" כתב הדרי.

לדבריו של הדרי קיומו של היריד הנ"ל פוגע בעיקרון השיווין ובתחרות ההוגנת בשוק הבגדים, וזאת מכיוון שכל בעלי העסקים האחרים בעיר אינם מורשים לפעול ביום השבת. "מבלי להיכנס לשאלת חוקיותו או אי חוקיותו של היריד הנ"ל, ברצוני לבקשך שלא לקיים פעילות מסחרית החורגת מעיקרון הסטאטוס קוו ביום השבת" כתב.

זו אינה הפרשייה היחידה במאבקי השבת בעיר. גם אישור תקציב מתחם ה"סינמה סיטי", הצפוי להיבנות בירושלים, הותנה בכך שהמתחם לא יופעל בשבת, כמו גם כן אירועי הקיץ אשר צפויים להתקיים בימי שישי יסתיימו, על פי הנחיות העיריה, לכל המאוחר שעה לפני השבת.

"בטוחני שהיענותך לבקשתי תביא לכך שירושלמים יוכלו להמשיך לחיות בירושלים, על אף דעותיהם השונות ומתוך התחשבות וכבוד הדדי" הוסיף הדרי במכתבו.