במקרה או שלא, דווקא בערב יום ירושלים, אישרה המועצה להשכלה גבוהה למכון לנדר להחל בלימודי תואר ראשון (B.A) לירושלים וארץ ישראל. במכון לנדר הירושלמי מרבים לעסוק בנושאים הנוגעים בירושלים מזוויות שונות, כולל קורסי סיור בירושלים וסביבתה.

כעת, בעיתוי מקרי לחלוטין בערב יום ירושלים, ולאחר מספר שנים של גיבוש התכנים וחומר הלימודים ולאחר מאמצים שונים אל מול המועצה להשכלה גבוהה, קיבל מכון לנדר את האישור לפתוח את המחלקה ללימודי ירושלים וארץ ישראל.

"קיבלתי את ההודעה על האישור אתמול בערב ומבחינתי מדובר בהגשמת חלום" אומר מנכ"ל מכון לנדר מר שוקי גולן, "בשנים האחרונות עמלנו רבות על פיתוח התוכנית כדי לקבל את האישורים הנדרשים לפתוח את המחלקה ללימודי ירושלים. אנו נפעל להפיכת התוכנית למבוקשת אצל כל אוהבי ארץ ישראל וירושלים."

בראש החוג יעמוד פרופ יוסף שלהב, שלימד בשנים האחרונות באוני בר אילן. במסגרת תוכנית הלימודים לתואר ראשון יכללו קורסים שיעסקו במגוון רחב של נושאים בהקשרים הירושלמיים; היסטוריה, יהדות, דתות, גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה, תרבות, התפתחות עכשווית, גיאו-פוליטיקה ועוד.

מרכיב עיקרי בלימודים יעסוק בנושאים האקטואליים העוסקים בירושלים ובמחלוקות המתקיימות סביבה, ובנוסף, חלק מן הלימוד יתבצע בשטח במסגרת של ימי סיור בירושלים.