תמיד כשפסעתי לכותל המערבי דרך הרובע היהודי, עצרתי לחשוב כיצד ברחוב בו אני הולך, התהלכו לפני שנים המפורסמים שבחכמי ישראל לדורותיהם. כיצד התמלאה רחבת בית המקדש ברגלים. דבר אחד לבטח לא השתנה - האוויר ירושלמי, אותו אוויר צח המזכיר את הטוהר שהיה...

ומצד שני, לא הרחק משם, נמצא שוק מחנה יהודה שתמיד עוטף אותי בריחות של סחורה טרייה. אפילו מתחם ממילא החדש  אוצר בתוכו את הריח והאופי המיוחדים לירושלים. האוויר הירושלמי כנראה מעולם לא זז מירושלים.

/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf

למרות שבדרך כלל אינני שייך לאנשים המגלים עניין בחזנות, מצאתי את עצמי מרים גבה כשהגיע לידי השיר "ולירושלים עירך" של החזן אהרון שלמה וייסמן מתוך אלבום חזנות חדש בשם "שומע קול בכיות". כבר לצליליו הראשונים של השיר הרגשתי את הרוח המיוחדת שהחזירה אותי למחוזות ירושלים. תמונות ירושלים בשחור ולבן חלפו בראשי, כשאני נזכר בבית הכנסת הגדול, המגרש הביתי של החזנים בארץ.

 

הלחן אולי לא יהיה מוכר עבור המשתמש שאיננו מתמצא ברזי ניגוני החזנות, אך המילים,  הביצוע וקול הטנור המרטיט של וייסמן בהחלט מכפרים על כך. לאחר כמה שניות מהרצועה הזו תוכלו להרגיש כיצד אווירת יום ירושלים מתפשטת באוויר, מעוררת את הזיכרון שלנו, כאילו תמיד הייתה שם ורק אנחנו לא שמענו.

 

באלבומו החדש משלב וייסמן בין ניגוני חזנות מסורתיים לבין קטעים עכשווים, ניגוני קרליבך וחצרות חסידים. הרי לכם אלבום המתאים בדיוק לירושלים, שילוב בין ישן לחדש המזכיר את הריח מבית סבא תוך שהוא נשען על המטען המוצק של החזנות הקלאסית.