בכנס עמדו"ת של מכללת אורות ישראל שהתקיים אתמול (ב) ועסק בנושא המשפחה, נחשפו מעל 25 מחקרים חדשים בנושא המשפחה בכלל והמשפחה הדתית בפרט. במושבים השונים דנו חוקרים, רבנים ואנשי ציבור, בנושאים הנוגעים למשפחה כמו כן דנו ח"כ חוטובלי והרב יעקב אריאל ואחרים בנושא שוויון בין המינים במשפחה. הרב אריאל דיבר בחום על שוויון בין המינים ועל כך שיש להתאים את עצמנו למציאות המשתנה והביא כדוגמה, את נושא העברת הירושה בימינו אלו, הן לאישה והן לגבר.

הרב אריאל ציין בדבריו כי אישה עובדת פטורה מעבודות הבית. בנוסף התייחס הרב לנושא השוויון במשפחה באופן כללי וציין כי התורה מברכת על יציאתה של אישה לעבודה, ועל כך שהיא תורמת מכישוריה לכלכלת העולם. עם זאת ציין הרב אריאל, כי האחריות על פרנסת הבית עדיין מוטלת על כתפי הבעל, גם אם האישה היא המפרנסת העיקרית, האחריות העקרונית היא עליו.



דבריו של הרב אריאל, אינם נופלים בחלל ריק. מחקר של חוקרת מהאוניברסיטה העברית שנחשף גם הוא בכנס, בדק את התייחסות הנוער הדתי ל 3 פרמטרים הנוגעים למעמד האישה: תמיכה בשילוב אמהות וקריירה, תמיכה בחלוקה שוויונית של עבודות הבית ודתיות פעילה של האישה. גם הנערים וגם הנערות העידו שהם סבורים שחשוב יותר לתמוך בשילוב אמהות וקריירה מאשר לתמוך בחלוקה שוויונית של עבודות הבית. כך יוצא שסביר מאוד, שהאישה תצא לעבוד ותטפח קריירה אך זה עדיין לא אומר, שהיא תקבל סיוע בעבודות הבית. כלומר כמעט כמו במגזר החרדי, בקרב הציבור הדתי לאומי, מצופה מהאישה לצאת לעבוד ולפתח קריירה אך לא בהכרח לקבל סיוע בעבודות הבית.

ח"כ ציפי חוטובלי, התייחסה אף היא לנושא וביקרה את העולם החרדי, על כך שהוא מאפשר לאישה לתפקד הן כאם והן כמפרנסת, ולמעשה חי בעולם שבו התהפכו היוצרות. לטענתה לא ניתן לדרוש מהאישה הן לגדל 10 ילדים והן לפרנס, בזמן שהגבר מחויב רק להעשרת הרוחניות שלו.

בנוסף, התריעה ח"כ חוטובלי על כך ש "שוק העבודה הישראלי הוא אנטי משפחתי. ולא מאפשר לאנשים לחזור הביתה לפני השעות 21:00 22:00 בלילה". לדבריה: "המצב אינו דומה באירופה, שם גברים וגם נשים מסיימים את יום העבודה ב17:00 ומקבלים תמריצים לקיום חיי משפחה".