43 רבנים עלו הבוקר לתפילה בהר הבית - קבוצת הרבנים הגדולה ביותר שעלתה אל הר הבית כקבוצה, מאז שחרורה במלחמת ששת הימים.

בין הרבנים ניתן למנות את הרב דב ליאור (ראש ישיבת ההסדר בקרית ארבע), הרב יעקב מידן (ראש ישיבת ההסדר "הר עציון"), הרב רא"ם הכהן (ראש ישיבת ההסדר עתניאל), הרב אבי גיסר (רב הישוב עפרה), הרב יהושע שמידט (ראש ישיבת ההסדר בקרני שומרון) הרב יצחק ברנד (ראש כולל מעמנואל) ועוד רבנים רבים.

עליית הרבנים, המתקיימת בפעם השלישית, החלה לפני שלוש שנים בשנת הארבעים לאיחוד ירושלים. העלייה מאורגנת על ידי אגודת אל הר המור והקרן למורשת הר הבית, ומנוהלת על ידי ועדת רבנים מיוחדת הכוללת את הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר, הרב אברהם וסרמן ר"מ בישיבת רמת גן, והרב יצחק לוי ר"מ בישיבת הר עציון.

ח"כ אורי אריאל, מהפעילים הבולטים לעידוד עליית יהודים בטהרה להר הבית, ציין כי "עליית הרבנים נועדה להזכיר לנו את העיקר ביום ירושלים: לא הכותל הוא משא נפשינו אלא מה שמעבר לו - הר הבית מקום בית מקדשנו".


"אנחנו נמצאים היום 43 שנה אחרי שקראנו הר הבית בידינו, ועלינו באופן סמלי 43 רבנים להר הבית, בגלל שלצערנו חלק גדול מהציבור משוכנע שהמקום הקדוש לעם ישראל הוא הכותל" אמר לכיפה יהודה גליק מהקרן למורשת הר הבית. "אנחנו קוראים לציבור היהודי שלא להדיר את רגליו מהר הבית שהוא המקום אליו אנחנו מתפללים ומייחלים, וכמובן לעלות בקדושה ובטהרה. נכון שיש רבנים שושבים שאסור לעלות אבל זה לא הנושא היחיד ביהדות עליו יש מחלוקת. חשוב שנבין שהכותל הוא לא שריד בית המקדש אלא הר הבית. היום ניסינו לצקת תוכן לקריאה הר הבית בידינו".