בפעם הראשונה אחרי שתנועת עזרא הכריזה על ניתוק מהציבור החרדי, זכו חברי גרעין התנועה בשם משלהם.

קרוב לאלף מחניכי התנועה המשתייכים לקבוצת אורות (תלמידי כיתות ט) השתתפו בימים האחרונים במסע השנתי של התנועה לקראת כניסתם לתפקידי ההנהגה בתנועה.

בסיומו של המסע, בטקס מרגש למרגלות המצדה, קיבלו חברי הגרעין את השם החדש: "אחיה". בין השמות שעלו לשולחן הדיונים אך נדחו בסופו של דבר היו השמות "רעים" ו"אחווה".

מידי שנה מקבל הגרעין החדש משימה במסגרתה עליו ליצור פעילות ומוקדי הגשמה התנדבותיים סביב הנושא השנתי של התנועה. במהלך השנה הבאה כאשר חניכי התנועה יעסקו בהגשמתם של פרויקטים בנושא "ופניהם איש על אחיו", משימתם של חברי גרעין "אחיה" תהיה יצירת תרבות דיבור.



בשיחה לחברי הגרעין החדש אמר בני פרינץ, מנכ"ל תנועת עזרא,"בדור זה בו רב התקשורת מתנהלת באופן אמצעי ולא באופן ישיר, בדור זה בו השיח נהפך רדוד וחלול, השפה דלה, ואיש לרעהו לא אומרים "חזק". משימתכם היא ליצור שינוי בתרבות השיח, ליצור ולהיות אנשים בעלי יכולת לפתח רעות עמוקה, בעלי יכולת לנהל שיח איכותי, אנשים העומדים מאחור דבריהם ולא מסתתרים מאחורי מסך, אנשי אמת שפניהם איש אל אחיו."


רק לפני שנים בודדות אמצו בתנועת בני עקיבא את שמו של גרעין עזרא, "דביר", לרשימת שבטי חבריא ב. כעת, ספק בפעולת תגמול ספק לאות הערכה, מאמצים בתנועת עזרא את שמו של אחד משבטי בני עקיבא לשורותיהם.