ארגון הכשרות החרדי, בד"ץ העדה החרדית, הוציא הוראה לפיה אין לסחור או להשקיע במניות ישראליות, כמו גם במניות של יהודים דתיים. הסיבה לאיסור היא חילול השבת ועברות נוספות שעוברות החברות הנסחרות, ובעצם קניית מניות של חברות אלו הופכים המשקיעים לשותפים בניהולה של החברה ולעברות הנעשות בשמה. לדברי הבד"ץ בחברות ישראליות ישנו סיכוי משמעותי לבעיות הלכתיות ולכן אין להשקיע כלל בחברות ישראליות.

בחוברת שהוציא הבד"ץ נכתב: "אפיקי ההשקעות השונים, ובמיוחד הפנסיה והגמל, הם שותפות מלאה בהשקעות שיש בהן איסורי תורה, שמניבות תשואה מרווחי הפדיון של ימי השבת הנרמסת בקניונים, מתוצרת המפעלים בשבת וביום הכיפורים, מערוצי התוכן המלאים זוהמה, מפרסומי שחץ - בכל אלה שותפים אני ואתה מבלי משים". באופן דומה אסרו בבד"ץ גם את ההשקעה בחברות הגז והנפט, משום שהן ממשיכות לבצע את הקידוחים גם בשבת.

יעקב מורשת, שהקים לפני כתשע שנים את חברת ההשקעות הכשרה "הילת שוהם", הביע שביעות רצון מכך שהנושא עולה שוב לסדר היום. "אני נמצא בשוק המון שנים והקמתי את החברה כי זה היה נראה לי אבסורד שבכל העולם אנשים דואגים מה עושים עם הכסף שלהם ומבקשים למשל שלא ישקיעו אותו בהימורים, סחר בשטחי יו"ש, ניצול עובדים וכדו, אבל את היהודים לא מעניין בכלל מה עושים עם הכסף שלהם והם רק רוצים לראות רווח. הרבה יותר גרוע להיות שותף ב am:pm מאשר להחרים את המוצרים הכשרים שנמכרים שם כדי לא לשתף פעולה עם מחללי שבת".

לדברי מורשת החברה שבבעלותו מקבלת את אישורו של הרב אלישיב, הנמצא במחלוקת הלכתית עם הבד"ץ, ולכן הוא מראש איננו צופה הפחתה בהיקף הפעילות של חברתו בעקבות ההוראות החדשות.


"מאז ומתמיד אני עודדתי ומעודד את היהודים להצטרף לחברות השקעה כשרות שדואגים שההשקעה תהיה על פי ההלכה בגלל בעיות חילול שבת ובעיות אחרות." אמר בתגובה הרב רצון ערוסי. "העולם העסקי מאוד מורכב ויכול להיות שהאדם בכספו שותף לדברים נוראיים ודי לחכימא ברמיזא. במצוי ולא ברצוי צריך להיות זהירים שקריאתנו לא תשתמע כאילו אנחנו מטילים מום בישראל התמימים והכשרים שיש להם השקעות מאוד זניחות בחברות בלי זכויות הצבעה ועליהם ניתן ללמד זכות גם מבחינה הלכתית. אסור ליצור מציאות בה דואגים לרמה כשרותית ומוציאים לעז על בני ישראל".

בציבור החרדי לא ממהרים להתרגש מהאיסור לסחור במניות ישראליות. לדברי גורמים בציבור החרדי לבד"ץ אין את הכלים והיכולת לפקח על ההוראה ולכן ככל הנראה היא לא תגרום לשינוי משמעותי בפרופיל ההשקעה של הציבור החרדי.