אחרי תקדים בית המשפט העליון, שקבע אתמול (ג‘) כי על עיריית תל אביב לאכוף את חוק העזר העירוני ולסגור סופרים שפתוחים בשבתות, מתחיל גל התעוררות בערים נוספות - בדרישה דומה לסגירת בתי עסקים בשבת.

אריה פרידמן, יו“ר ”הבית היהודי“ ברעננה, שיגר כבר אתמול מכתב לראש העיר רעננה נחום חופרי, זאת בנוגע לסגירת סניף "טיב טעם" בשבת בעיר לאור החלטת בית משפט העליון.

פרידמן טוען כי ”החלטת שופטי בית המשפט העליון אינה נקודתית רק לנעשה בתל אביב אלא כוללת גם את המציאות הקיימת ברעננה. חוק העזר העירוני "פתיחת בתי עסק וסגירתם תשכ"ט" אשר עודכן ב 18.1.2003 קובע בסעיף 2 תחת הכותרת ’סגירת בתי עסק ובתי עינוגים בימי מנוחה‘ כי ב‘ימי מנוחה לא יפתח אדם ולא ירשה בעל לפתוח בית עסק או בית עינוג‘“, כותב פרידמן.

פרידמן הוסיף כי ”אין ספק כי סניף "טיב טעם" הפועל במתחם "מול הפארק" נופל תחת ההגדרה של בית עסק כמשמעותו בחוק ואף מצוין ספציפית בהתדיינות המשפטית שהגיע לסיומה היום בהחלטת בית המשפט העליון“.

לדבריו, ”ברעננה קיים סטטוס קוו בנוגע לאזורי פתיחה של מסעדות ובתי קפה ביום המנוחה. סטטוס קוו זה מתייחס ל"בתי אוכל" ו"בתי קפה" כהגדרתם בחוק ואינו יכול להתייחס ל"טיב טעם" שאותו מגדיר החוק כ "בית עסק". אל לנו לאפשר לעברייני חוק העוברים בכל שבת על חוקי המדינה וחוקי העזר העירוניים להסתתר מאחורי הסטטוס קוו הקיים“.

פרידמן אף הדגיש כי החלטת בית המשפט העליון בנוגע להפעלת סופרים בתל אביב, נבעה מעתירה של בעלי עסקים מקומיים שנפגעו קשות מהעובדה ש"טיב טעם" ו AM:PM פועלים בשבת. לדבריו, ”גם ברעננה הכנסות כל בתי העסק השומרים על החוק וסגורים בשבת נפגעות בשל הפרת החוק הבוטה של "טיב טעם" הפועל ביום המנוחה“.

בסיכום מכתבו מבקש פרידמן מראש העיר, בעקבות החלטת בית המשפט העליון, ”לוודא כי סניף "טיב טעם" ברעננה יפסיק לאלתר את פעילותו ביום השבת וישמע להוראות חוק העזר העירוני ובכך להפסיק את הפגיעה הנגרמת לעסקים ברעננה ולשמירת החוק והשבת“.