הסערה סביב חגיגות ל"ג בעומר מסרבת להתפוגג. לאחר שראש עיריית רעננה פנה בקריאה לתושבי העיר שלא להדליק מדורות בגלל הזיהום הסביבתי, הודיע לאחרונה גם הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל, כי יש לדחות את המדורות ליום ראשון בשבוע בכדי למנוע חילול שבת.

בעקבות פנייתו של הרב מצגר, הוציאה מועצת הרבנות הראשית הודעה מטעמה הקוראת לציבור לדחות את מועד הדלקת המדורות של ל"ג בעומר ממוצאי שבת לצהרי יום ראשון. ההחלטה במועצת הרבנות הגיעה לאור החשש לחילול שבת המוני העלול להיגרם במידה והחגיגות יערכו במוצאי שבת, זאת בדומה לדחייתם של אירועי יום הזיכרון ויום השואה שנדחו השנה מאותה הסיבה.

משרד החינוך למנהלים: אל תקיימו מדורות בשבת
אמש שלח מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, מכתב למנהלי מחוזות במשרד החינוך בו קרא לבתי הספר שלא לקיים מדורות במהלך השבת. שושני ציין כי הגיעו למשרד החינוך תלונות רבות מהורים לילדים בבתים מסורתיים ודתיים הלומדים בחינוך הכללי, שבבית ספרם הודיעו כי המדורות מטעם בית הספר יחלו עוד בעיצומה של השבת. "אנחנו מבקשים מכם להנחות את בתי הספר להקפיד על כך שימנע חילול שבת" כתב.

הרב שמואל אליהו: להחלטת הרבנות אין סיכוי
"הרבנות יצאה בהודעה מסודרת, אך אני התנגדתי לה כיוון שלדעתי היא לא שווה כלום" אמר לכיפה הרב שמואל אליהו. "להודעת הרבנות אין סיכוי והציבור לא יגיב אליה. מבחינת החלטת הרבנות אין שינויים בשום מנהג ממנהגי החג רק בהזזת המדורות. אני מאמין שאם רוצים למנוע חילול שבת צריך לאחר את שעת ההדלקה ולהודיע שמתחילים את המדורות משעה עשר בלבד". לדברי הרב אליהו החגיגה המסורתית במירון תחל במוצאי שבת בחצות, דבר שכמובן ידרוש את הערכות המשטרה והצבא בשבת.

נראה כי ההחלטה בנושא איננה רק בעיה חד פעמית. שכן גם בשנים הבאות (תשע"א, תשע"ג, תשע"ד) יחול ליל ל"ג בעומר במוצאי שבת, ונדרש לסוגיה. ואם לא די בכך, הנה נתון נוסף שעלול להשבית את השמחה. על פי תחזית מזג האוויר, בל"ג בעומר השנה צפויות לנשב רוחות ערות ויתכן אף גשם בחלק מן המקומות, לתשומת לב החוגגים.