זה זמן רב שהציבור הדתי לאומי מחכה לאיחוד הרשמי בין המפלגות "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי", על פי הפרסום ב"מעריב" האיחוד המרגש אמור לקרות עוד היום.


הבוקר פורסם באתר nrg כי לקראת הצהריים, אם לא יהיו שיבושים של הרגע האחרון, אמורה להינתן הודעה על האיחוד בין המפלגות. אלא שבמפלגות עצמן מכחישים את הפרסומים מכל וכל.
"אין דבר כזה" הגיבו באיחוד הלאומי, וגם במפלגת הבית היהודי קראו לפרסום "מגוחך".


מלשכתו של ח"כ אורי אריאל נמסר כי "ישנם מגעים לאיחוד כל הזמן. ח"כ אריאל מוביל קו יחד עם ח"כ אורי אורבך מהבית היהודי של פעילות משותפת וישנה כוונה לאיחוד אבל זה לא משהו שיקרה היום".

גם גורמים במפלגת "הבית היהודי" מוסרים כי "ישנם מגעים לאיחוד כל הזמן והם חיוביים ואופטימיים. אבל מכאן ועד איחוד הדרך עוד ארוכה. אכן יש רצון גדול ללכת לאחדות, ואנחנו משוכנעים שבסופו של דבר זה יקרה אבל לא היום. לא הוחלט על שום דבר היום".


חברי כנסת נוספים מהסיעות אמרו גם הם שלא שמעו כלל על היוזמה והגיבו בתמיהה לפרסומים.

לאחר ההכחשות הגורפות שונה הפרסום ונטען כי ההודעה לא תינתן היום בגלל טרפוד של ח"כ אריה אלדד.


"לא מדובר בשום טרפוד" מסביר ח"כ אריה אלדד לכיפה "ההודעה הזאת על איחוד הפתיעה אותי כי הנושא לא נידון. אם כצלה הודיע דבר כזה הוא הודיע בשם עצמו. אם רוצים איחוד צריך לדון מה התנאים - האם אנחנו שותפים למי ששותף להקפאה, האם אני עובר לקואליציה?. קודם כל איחוד צריך להיות על בסיס סיכומים. ח"כ מיכאל בן ארי ואני ודאי לא שותפים להחלטה על איחוד. אם כצלה הוציא הודעה כזאת היא מטעם עצמו וזה מה שזה שווה. לפני שמקבלים החלטה על איחוד צריך לדון בה".