כמו ספריה הקודמים, גם ספרה החדש של ליאת רוטנר עוסק בחבורת נערים המקבילה לגילם של הקוראים. קבוצת בני הנוער סביבה נרקמת העלילה חיה בבית לנוער עבריין וחסר בית בעיירה הדרומית שבילים, התמונה המצטיירת מייד בתחילת הספר מבהירה לנו כי המצב הביטחוני בדרום, תואם את שנת תשס"ח, תקופת שיגורי הקאסמים אחרי חטיפת גלעד שליט המוזכר גם הוא בסיפור.


באחת ההתקפות, כשהם ללא מקלט, מוצאים עצמם גיבורי הסיפור מגיעים באורח פלא לעולם קסום. מרגע זה נדמה כי הכל משתבש, והדברים נפתרים רק על ידי פלא או כישוף אחר שצץ יש מאין.

רוטנר מנצלת את העולם הקסום, שבראה עבור גיבוריה, כדי להעמיד אותם מול אתגרים חברתיים שלא היו מתמודדים איתם בעוצמה כזו בזמן קצר כ"כ אלמלא היו מגיעים לעולם הקסום. העולם החדש הנפתח בפני הקוראים איננו עולם טוב בהכרח, זהו עולם שיש בו טובים ורעים הנאבקים זה בזה. הכוחות השונים בסיפור משפיעים ומושפעים באופן ישיר מהעולם המציאותי שלנו, ממנו הגיעו הילדים.

העימותים הפנים-קבוצתיים מעמידים את הגיבורים מול הבחירה בין האינדיבידואלי לבין טובת הקבוצה. התוצאה המתבקשת היא שילוב בין הכח העצמי לבין שילוב הכוחות השונים בקבוצה. ואכן תוצאה מסוג זה מתקבלת לבסוף על ידי הקמעות בהם מחזיקים הגיבורים, הגורמים לכל אחד מהם לזהות את הייחוד שבו ובאותה עת מדגישים את המחויבות שלהם לקבוצה.

הילדים מביאים איתם מטען אישי- מחשבתי ורגשי, מהעולם שלנו לעולם הקסום. דפוסים כמו חוסר אמון, זלזול, עצמאות ומנהיגות צריכים להילמד מחדש על ידי הילדים כדי להתאים לקסמים ולהשפעותיהם השונות. מצד שני כישורים כמו הקשבה לאח חרש, ידידות כנגד כל העולם, ותעוזה עוזרים להם לחבר בין כישוריהם המוכרים לבין העולם החדש. כל אלה ביחד נוגעים לעולמם של הקוראים בצורך שלהם להשתנות וללמוד מחדש כישורים ודפוסים.

אין לי ספק שהסופרת הציבה לעצמה כמה מטרות בספר הזה, ברובן מטרות חינוכיות-ערכיות. הספר מעביר מסר חזק מאד של המחויבות למחשבה חיובית, המחויבות לרגשות חיוביים והנזק הבלתי הפיך של הרגשות השליליים. ערך נוסף שעובר היטב בספר הוא המחויבות הלאומית, האכפתיות של בני הנוער למדינה ממנה הם באים, והמחויבות שלהם להיטיב את המציאות כאן.

הסיפור עצמו קולח ונהדר, יש בו הרבה מאד הסברים מהותיים על הטוב והרע, על רגשות חיוביים ונושאים נוספים שאם היו מוצבים בפני בני נוער בצורה חזיתית היו מעוררים סלידה מיידית, אך כשרוטנר שמה את הדברים בפי מכשפים, קוסמים ויצורים אחרים זה נשמע נהדר.

אומנם יש בעלילה כמה קצוות שאינם תפורים היטב, וסוף פתוח שאולי יאפשר לרוטנר להמשיך יום אחד את הסיפור אך משאיר את הקוראים עם שאלות רבות, אבל הקסם בספר נוכח בהדרו ומחפה על השגיאות הקטנות.