לפני שעה קלה הסתיימה צעדת פעילי הימין בכפר סילוואן שבמזרח ירושלים. בצעדה, שנועדה למחות על "אכיפת החוק הסלקטיבית" השתתפו כ-30 פעילים. במהלך הצעדה זרקו התושבים הערבים אבנים אל עבר הצועדים היהודים אך לא היו נפגעים בין הצדדים. התנגדות לא צפויה הגיע דווקא תושבי השכונה היהודית, בית יהונתן, הגרים במקום.

צעדת הימין התקיימה לאחר שנדחתה מספר פעמים מאז שאושרה באופן עקרוני, זאת מחשש לחידוש המהומות בירושלים. קיום הצעדה נעשה חרף בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד הצעדה בשל ביקורו של גורג מיטשל באזור. היועץ המשפטי לממשלה לא נענה לבקשתו וקבע כי אין עילה חוקית לבקשה.

מאחורי יוזמת הצעדה עומדים שני פעילי הימין, איתמר בן גביר וברוך מרזל, מתנועת "ארץ ישראל שלנו". בתום הצעדה מסרו מרזל ובן גביר כי "הבהרנו היום שמדינת ישראל היא בעלת הבית בירושלים. הגיע הזמן שביבי יפנים שהוא לא פקיד של מיטשל ושמדינת ישראל לא תפחיד עצמה לדעת. הגיע הזמן לאכוף את החוק גם בסילואן". פעילי הימין הבהירו כי "לא ייתכן שבית יהונתן יעמוד בפני סכנת הריסה מיידית, ולעומת זאת 216 בתים לא חוקיים של ערבים בסילוואן ימשיכו לעמוד על תילם".

אלא שכאמור, דווקא תושבי "בית יהונתן" במזרח העיר התנגדו נחרצות לצעדה ואף פנו למשטרה בניסיון למנוע אותה. "תושבי בית יהונתן מיצרים על הניסיון של קיצוניים משמאל ומימין לעשות פרובוקציות, ולהוביל להידרדרות ביחסים הרגישים בסילוואן". פרסמו דיירי הבית בהודעה רשמית. "לצערנו פנייתנו למשטרה למנוע את הצעדה לא נענתה, ואנו מקווים כי כל הצדדים יגלו הבנה ובגרות" הוסיפו התושבים.

עמותת אלע"ד המיישבת את עיר דוד ניסתה אף היא למנוע את קיום הצעדה. "אנחנו חיים פה למעלה מ-20 שנה בשכנות טובה עם הערבים וזה לא משהו מובן מאליו" אמרו בעמותת אלע"ד בשיחה לכיפה. "אלו יחסים שנרקמו לאט לאט ובזהירות. הצתות של אש כמו שעושים בשמאל הקיצוני פוגעים בכך. במקום לשמור על עיר דוד שקטה, מתסיסים את עיר דוד. אנחנו מעוניינים לשמור על המקום הזה כשקט. פנינו לח"כ מיכאל בן ארי ולברוך מרזל ורק אחרי שהבנו שאין סיכוי לביטול הצעדה נפגשנו עם מוכתר הכפר סילוואן ואמרנו לו שאנו נגד הצעדה ומתכוונים לחיות בשכנות טובה גם אחריה. יש בכפר פעילות של ארגונים קיצוניים משמאל ומימין וגם המוכתר אמר שהוא אינו מבין מדוע הם מגיעים לפגוע בחיינו השקטים". "אנחנו מקווים שהצעדה לא תהיה בבחינת אחרי המבול" הוסיפו בעמותה "שלא נצטרך לכבות שרפות שאחרים הדליקו, ושימשיכו השקט והשכנות הטובה בעיר דוד".