סקר ערוץ הכנסת מצביע על עלייה בכוחה הפוליטי של ”הבית היהודי“ זה השבוע השני ברציפות, לרמה של 15 מנדטים. הסקר, שנערך אחרי דבריו של השר בנט נגד מדינה פלסטינית, מוכיח כי דבריו לא פגעו בכוחו הפוליטי, אם לא להפך. כמו כן מצביעים הנתונים על ירידה בכוח ”הליכוד-ביתנו“ ומפלגת ”יש עתיד“.

על פי תוצאות הסקר שהתפרסם אתמול, הליכוד-ביתנו מקבלת 25 מנדטים, העבודה עם 20, יש עתיד עם 17 מנדטים, הבית היהודי כאמור מתחזק ל-15 מנדטים, ש“ס נשארת עם 9 מנדטים, מרצ - 9 מנדטים ויהדות התורה - 6 מנדטים.

משתתפי הסקר נשאלו לגבי ציון שביעות הרצון שהם מעניקים לשר האוצר יאיר לפיד, כש-37% מהם השיבו ”גרוע“, 31% ענו ”בינוני“, 24% טענו כי הוא מתנהל בצורה טובה ו-8% לא ידעו להעריך.

כמו כן נשאלו המשתתפים: ”קבוצה של אנשי עסקים בכירים במשק נפגשה לפני כחודש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והביעה דאגה מההשלכות השליליות שעלולות להיות להמשך הקיפאון המדיני עם הפלסטינים על כלכלת ישראל. ממה לדעתך נובעת עמדתם של האנשים הללו, מדאגה אמיתית למשק או מהעמדה הפוליטית האישית שלהם?“.

לשאלה זו השיבו 51% מהנשאלים כי אותם אנשים מודאגים ”מהעמדה הפוליטית שלהם“, 27% ענו ”מדאגה אמיתית למשק“, 17% לא ידעו באיזה נושא מדובר ו-5% השיבו כי אין להם עמדה בעניין.

עוד בחן הסקר, בקרב מצביעי ”יש עתיד“, את שביעות רצונם מהתנהלות המפלגה והאם הם מתחרטים על הצבעתם. 40% השיבו כי עוד מוקדם להעריך, 31% השיבו כי הם אכן מתחרטים על הצבעתם בעד לפיד ו-29% אמרו שהם אינם מתחרטים על כך.