"מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, סבור כי ישראל צריכה לשקם את יחסיה עם הממשלה האמריקני בכל מחיר, גם אם נדרש לצורך זה להפסיק לבנות בירושלים", כך מדווח הבוקר העיתון "מעריב".


ע"פ הדיווח המפגש בין הרב יוסף לנשיא פרס התקיים ביום שישי בבוקר לפני כמעט שלושה שבועות, במסגרת הביקורים המסורתיים של פרס אצל מנהיגי דת חשובים בחול המועד פסח. במהלך המפגש סקר פרס בפני הרב יוסף את מצב היחסים בין ישראל לארה"ב, את עומק המשבר ואת השלכותיו החריפות על מצבה ומעמדה של ישראל.



גורמים שנכחו בפגישה ציינו כי הרב יוסף קיבל את הדברים באופן קשה, ואמר כי "צריך לעשות הכל כדי להסתדר עם האמריקאים, צריך לשלם כל מחיר כדי לשקם את היחסים, אסור להתגרות באומות העולם ובמלכות",

לדבירהם הרב יוסף הוסיף ואמר, כי אפשר להפסיק לבנות בירושלים לתקופה מסוימת ולרכז את מאמצי הבניה באזורים אחרים כמו מרכז הארץ, ו"לא יקרה שום דבר אם נשוב לבנות בירושלים בעוד כמה שנים, לכשיחלוף המשבר". הרב אף הביע תמיכה בהצעת הפשרה של הנשיא לפיה ישראל תכריז על הפסקת בניה מוחלטת בשכונות הערביות של ירושלים.

בעיתון מעריב טוענים כי הדברים נבדקו והוצלבו עם מספר גורמים. אך עם זאת מתנועת ש"ס נמסר בתגובה לכיפה כי "אנחנו מכחישים את הידיעה מכל וכל, לא היה ולא נברא. יתרה מזאת מרן הרב עובדיה יוסף הנחה את השר אלי ישי הבוקר לאחר שראה את הפרסום שאין בו ממש- להתנגד לכל הקפאה או הפסקה של בניה בירושלים בכל פורום שבו הוא חבר. האמירה הזאת לא נאמרה בכלל. "