הארכת משך השירות הפעיל של בני ישיבות ההסדר, כפי שסוכם בין ”הבית היהודי“ לבין אנשי ”ועדת פרי“ ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון - מנוגת לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. בעיתון ”מעריב“ דווח היום (ד‘) כי נציגי היועץ המשפטי לממשלה אמרו כי אם יאושר הסעיף שלא מאריך את שירות ישיבות ההסדר, הם ”לא יכולים להבטיח שיוכלו להגן עליו“ במקרה של עתירה לבג“ץ.

כזכור, הועדה המליצה בראשונה להאריך את שירותם הפעיל של בני ישיבות ההסדר לתקופה של שנתיים, בעוד כשלוש שנים. ההצעה זכתה להתנגדות נרחבת - גם מצד ”הבית היהודי“ וגם מצד השר שי פירון - ולאחר דיונים מרתוניים שהתקיימו בין השר אורי אריאל לבין שר הביטחון יעלון ויו“ר הועדה, ח“כ יעקב פרי, הוחלט להאריך את משך שירות ה“הסדר“ בחודש בלבד - ל-17 חודשים של שירות צבאי פעיל.

ההתנגדות המשפטית התבררה בעקבות פנייה של השר עמיר פרץ מ“התנועה“, המתנגד לשירות המקוצר של בני ישיבות ה“הסדר“, ששאל את היועצים המשפטיים: ”אמרתם לנו שהנושא לא עובר בג"ץ, אז איך עכשיו הוועדה מאשרת את הסעיף?".

בתגובה לדבריו הבהירו אנשי היועץ המשפטי כי הנושא לא הועבר אליהם לצורך חוות דעת משפטית לפני הישיבה, אך לגבי הנושא המהותי, אכן לא ניתן יהיה להגן על ההחלטה בבג"ץ. הבעיה שהעלו נציגי היועמ"ש התמקדה בחוסר השוויוניות של מסלול ההסדר, כאשר החרדים נדרשים לשרת לתקופה של שנתיים, בעוד תלמידי ההסדר מסתפקים ב-17 חודשים.

במשרד המשפטים מסרו בתגובה לדיווח בעיתון כי ”סעיף של ישיבות ההסדר מעורר קשיים משפטיים משמעותיים“, בשלב זה.