ברבנות הראשית החליטו לייעל את השירות לנבחנים הניגשים לבחינות ההסמכה לקבלת תואר רב. כחלק ממערך ההתייעלות הוקם לאחרונה אתר חדש האמור לשרת את הנבחנים ולאפשר גישה נוחה יותר לציונים ולמועדים בהם מתקיימים בחינות. אלא שלטענת הנבחנים המשאבים מופנים אל המקום הלא נכון. כבר שמונה חודשים מחכים הנבחנים שנבחנו במועד הקודם לתוצאות הבחינות שאינם נראות באופק.

"זה המון זמן, וזה כבר לא סביר בכלל" אמר לכיפה אחד הנבחנים שביקש להישאר בעילום שם. "אותי האמת זה לא מעכב עכשיו, אבל כל מי שרוצה לעבוד במשרד החינוך מפסיד הרבה כסף במשכורת כי הוא לא קיבל תעודה (במשרד החינוך הסמכה לתואר ראשון אקוויוולנטית לתואר - א.ר). גם מי שמחכה לצאת לשליחות נתקע בגלל ההמתנה, במקרה שלי אם זה לא יגיע עד תחילת שנה הבאה זה יהיה משמעותי".

בנוסף הנבחנים מנועים מלגשת למועד הנוסף שיתקיים כשלושה חודשים, שכן הם אינם יודעים אם הם עברו את הבחינה הקודמת או לא. "גם אם תגיע מחר תשובה, למועד ב כבר לא נספיק ללמוד. אנשים לומדים שנה למבחן הזה.צריך לדעת גמרות ופוסקים קלאסיים בע"פ. זה לדעתי הנזק הכי משמעותי, המון זמן מתפספס".

הנבחנים עמם שוחחנו טענו כי ניסו לפנות למשרדי האגף לבחינות והסמכה אך לא נענו. "מאוד קשה לתפוס אותם בטלפון. לפני משהו כמו שלושה חודשים אמרו לי שזה בבדיקה ושאחרי שבועיים אני אקבל ציון בטלפון ואחרי חודש בדואר וזה לא קרה", מספר אחד הנבחנים.

"ביום של המבחן היה פקק בכביש המנהרות ואנשים שהגיעו מהגוש איחרו" מספר הנבחן "אני איחרתי ברבע שעה ולא נתנו לנו בהתחלה להיכנס למבחן. רק אחרי מלחמות אפשרו לנו להיבחן אחרי שהפסדנו עוד זמן. הם מתנהגים כמו בית שמאי ולא דורשים מעצמם שום קריטריון. זאת התנהלות לא סבירה".

בניסיונות להשיג תגובה מהאגף לבחינות של הרבנות הראשית, התגלה כי אכן לא ניתן מענה טלפוני, לאחר המתנה ארוכה מתקבלת ההודעה התמוהה כי "כל העמדות תפוסות", אך מזה מספר ימים איש איננו עונה.