האשם האמיתי
מרדכי היהודי הוא ללא ספק אחד הגיבורים של המגילה. אבל רגע אחד, האם זה מוצדק בכלל? הרי הוא זה שבעצם אשם בכל הסיפור! אם הוא לא היה מרגיז את המן ומתעקש לעמוד בהפגנתיות כשכולם מסביב כורעים ומשתחווים, הייתה נחסכת מאיתנו הצרה הזו. למה אתה צריך סתם כך לעצבן את המן? חסרות דרכים להתחמק ממקום האירוע רגע לפני שהמן מגיע? מי התיר לך לסכן סתם כך את כל עם ישראל?!


ההתנקשות
האם מרדכי שמח שלקחו את אסתר לבית אחשוורוש? לכולם ברור שלא. אבל אם כך, מדוע הלשין על בגתן ותרש שרצו להתנקש בחיי המלך? הרי זו הזדמנות פז להיפטר ממנו ולשחרר את אסתר יקירתו!


מאיפה את, יקירתי?
למה מרדכי ציווה על אסתר שלא תגלה למלך את עמה ומולדתה, זו שאלה מעניינת, אך השאלה הגדולה באמת היא: איך אחשוורוש הסכים שהיא לא תגלה לו את עמה?! הרי אחרי ארבע שנים ארוכות בהן התמשך מבצע הבחירה, ובכל מדינות המלך היו כולם במתח לדעת מאיזו עם תהיה המלכה החדשה, איך יוכל דובר הארמון לעמוד מול המצלמות ולהודות שאומנם נבחרה מלכה, אך על שאלת השאלות - מאיזה עם היא, נבצר ממנו לענות, כי... "המלכה החדשה לא מסכימה לגלות למלך את מוצאה..." אתם קולטים את גודל הפדיחה? הרי על מה סולקה המלכה הקודמת? על אי-ציות קטן למלך. והנה באה המחליפה שלה וזה רק נהיה יותר גרוע...הייתכן?!


מה כולם אשמים
המן כועס על מרדכי שמסרב לכרוע ולהשתחוות לו. אוקיי. אין בעיה. יש דרכים לטפל בטיפוסים סרבנים. סיכול ממוקד, קוראים לזה היום. אפשר לשלוח אליו בלילה שנים מאנשי המשטרה החשאית של שושן שיטפלו בו או אפילו סתם לצוות שישליכו אותו לכלוב האריות. אבל מה פתאום בגלל זה לרצות להשמיד את כל היהודים?! גם אם אתה כועס על מרדכי, מה אתה רוצה מכל השאר, כולל נשים ותינוקות, שלא חטאו לך?


הכסף

המן מציע לאחשוורוש 10,000 כיכר כסף (!) כדי שיסכים להשמדת היהודים. סכום השקול למיליארד דולר של זמננו. למה כל כך הרבה? ובכן, המן ידע שכלל לא פשוט עבור המלך להסכים שסתם כך ישמידו אחד מהעמים שתחת מלכותו, כולל נשים וילדים. אבל תמורת סכום עתק כזה, חשב המן, המלך עשוי להתרצות. אך ראו פלא, אחשוורוש מִתְרַצֶה לַבּקשה, אבל יחד עם זה מוותר על הכסף!!! ("הכסף נתון לך, והעם לעשות בו כטוב בעיניך"). איך זה יכול להיות?! מה, הוא פרייר? וכי כיצד יממן את כל משתאות הפאר הראוותניים שלו ללא כל מיני הכנסות מהצד?


על הגובה
המן מצווה לתלות את מרדכי על עץ גבוה 50 אמה. למה צריך עץ כל כך גבוה? גם אם מרדכי היה גבוה מהממוצע, עדיין יש להניח שלא התנשא לגובה של 50 אמה! (גובה של בניין בן 7 קומות, בערך). ובכלל, איפה אפשר למצוא עץ בגובה כזה? עץ ממוצע מגיע לגובה של כמה מטרים בלבד, האם המן נסע ליערות העד של ברזיל כדי לחפש עץ בממדים הללו?


תבוא מחר

"יבוא המלך והמן מחר אל המשתה אשר עשיתי להם". למה מחר? למה להמתין עוד יום? עם ישראל כולו מצוי בסכנת השמדה, וְלַך יש זמן?! חייבים לעשות משהו בדחיפות. איך אפשר לחכות?! האם אסתר תפסה פחד ברגע האחרון ודחתה הכול למחר? האם היא חשבה שעוד לילה ישנה משהו?


למה זה מגיע לנו?!
ובכלל, למה הגיעה ליהודים גזירה נוראה כזו? האם בגלל המשתה של אחשוורוש? הרי לפי הפשט לא היה בו שום פסול. אפילו הפרדה בין גברים לנשים הייתה ("גם ושתי עשתה משתה נשים", בנפרד), היו שם את כל ההכשרים שרק תרצו ("לעשות כרצון איש ואיש"). מה הם עשו שהגיע להם דבר כזה?!


אז למה אתה מתחפש השנה?
אחד הדברים שהכי מאפיינים את פורים זה המנהג להתחפש. למה? מה הרעיון שעומד מאחורי זה? האם זה מתאים ליהדות שכל כך מקפידה על מידת האמת והיושר, ועל כך שאתה צריך להיות אתה עצמך ולא מישהו אחר?!


והשתייה כדת
מה שהכי מוזר זה המנהג להשתכר. עד כמה? "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". עד כדי שהשכל לגמרי הולך לאיבוד ואפילו הדבר הכי מרכזי בסיפור המגילה מתבלבל. מה הסיבה להתנהגות כל כך חריגה, מוזרה, ולא יהודית?


ולקינוח...
מה הקשר בין "אוזני המן" לאוזניים של המן? מה, היו לו אוזניים משולשות?