ללחן של הפיוט הקדום "שלום עליכם", ישנן עשרות, אם לא מאות, לחנים שנכתבו ע"י מלחינים שונים מעדות שונות לאורך הדורות. הטקסט המופלא העוסק בזמן ובמרחב מלווה את האדם החל מהיציאה מבית הכנסת, דרך הכניסה הביתה, ועד להרמוניה הנמצאת בשולחן השבת כאשר הנרות דולקים, החלות על השולחן וניחוחות של תבשילים מהבילים הנמצאים מעל גבי הפלטה הרותחת. זמן שמימי שכזה..


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
 

   


"שלום עליכם" הוא סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה של ניר סרי "מלא שירה כים". אלבום פיוטים זה מצטרף לנבחרת מכובדת ומקורית של אלבומים שנוצרו בשנים האחרונות. האתגר הגדול הוא כמובן לקחת את אותם טקסטים עתיקים, המוכרים לכולם בוורסיה כזו או אחרת, ולנסות להעניק להם משמעות חדשה. אם לשפוט על פי הסינגל נדמה כי מצפה לנו הנאה צרופה ומעניינית בהמשך.


סרי, מטפל במוזיקה במקצועו, בחר לצרף אליו לשירה את אילן דמרי (להקת המדרגות) שבקולו המיוחד נותן ללחן את הליטוף הראוי לו. כאשר סרי מגיע אחריו ומביא בקולו סלסול עדין, נוסיף לזה את החליל המתלווה אליהם וקיבלתם מנה של פיוט מקורי בלחן חדשני וזורם. כאשר שניהם מצטרפים יחדיו לשירה נוצרת האווירה הנכונה, אותה אווירה המוכרת לנו מהשירה ביחד בשולחן השבת. היתרון הגדול באלבומי פיוטים הוא שתחושת השלווה לה הם גורמים מאפשרת לנו רק לשבת, לעצום עיניים, ולהרגיש.