"אם הנשיא אובמה חפץ בקדנציה נוספת - עליו לשחרר את פולארד לאלתר", כך אמר השבת הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, במסגרת דרשת שבת הגדול שנשא בבית הכנסת "ישורון" שבירושלים.

הרב מצגר ציין כי הדברים נאמרים מתוך העובדה כי "יהודים רבים שתמכו בברק חוסיין אובמה מאוכזבים מהאדישות שלו מול פניותיהם של הגורמים הרבים שפנו אליו בעניין וביניהם ראשי הממשל בתקופה בה נכלא פולארד אשר מודים כי כבר אין סיבה להחזיקו יותר".

הוא הוסיף וציין כי לא מדובר בנבואה, אלא בתחושה אישית. "בטרם יכפה עלינו אובמה מהלכים מדיניים, עליו להוכיח את הערבות ההדדית והידידות עליהן הוא מצהיר באמצעות שחרור פולארד", ציין הרב מצגר.

לפני כארבעה חודשים נפגש הרב מצגר עם אשתו של המרגל הישראלי יונתן פולארד ואמר לה כי בכוונתו לכתוב מכתב לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, זאת בבקשה כי יפעל לשחרורו. במהלך הפגישה אף אמר הרב מצגר כי הוא קורא לציבור "להציף את הבית הלבן במכתבי בקשה" מהסוג הזה.

יצויין כי כבר לפני שלוש שנים, כשנפגש הרב מצגר עם אביו של יונתן פולארד, פרופ מוריס פולארד, סוכם כי הרב הראשי ישגר מכתב לנשיא ארה"ב, גורג בוש, בבקשה שינהג על-פי המסורת המקובלת בארה"ב ולפיה נשיא המסיים את כהונתו מעניק חנינה לאסיר עולם. הרב מצגר קיווה בזמנו כי הנשיא בוש יפעל לשחרורו של פולארד - אך כידוע, הניסיון לא צלח.