שעות הפתיחה המועטות של כניסת יהודים להר הבית הופחתו הבוקר (א') בעקבות החלפת השעון לשעון חורף וארגוני המקדש זועמים.

לאחר הקיצוץ בשעות הכניסה, יוכלו יהודים להכנס להר הבית רק שעתיים וחצי בבוקר (7:30-10:00), ושעה אחת בלבד בצהריים (12:30-13:30). למוסלמים הר הבית ימשיך להיות פתוח כל שעות היממה.

במטה ארגוני המקדש מגנים את היחס המתנכר ליהודים בהר הבית. וטוענים כי "הממשלה מתייחסת אל הר הבית כאילו הוא אתר מוסלמי, רק בכדי לשרת אינטרסים של מדינות זרות ואיומי טרור".

לדבריהם, "קיצוץ השעות ליהודים הוא עוד אחד מהכרסומים החמורים שנעשו בסטטוס קוו בהר הבית. לאחר שעשרות שנים ההר היה נסגר בפני יהודים רק בשעה 4 אחה"צ".

במטה ארגוני המקדש מספרים שאפילו השלטון הבריטי אפשר ליהודים להיכנס להר הבית, מספר שעות כפול ממה שמאפשרת ממשלת נתניהו. כפי שמוכיח הודעת המושל הבריטי רולנד סטורס שפורסמה בעיתונות הימים ההם, שאפשר גם כניסת יהודים להר הבית בימי שישי ושבת, ימים שתחת ממשלת ישראל הפכו לימים שבהם הר הבית נקי מיהודים.

בתוך כך, מאבק האסלם נגד יהודים בהר הבית לא פוסק לרגע. גם היום המשיכו עשרות שכירים מוסלמים ומוסלמיות לרדוף אחרי יהודים בהר הבית בקללות ונאצות, בנוכחותם של עשרות שוטרים שסירבו לטפל במסיתים.

גם לאחר שהיהודים במקום התלוננו בפני השוטרים, שראו בעצמם את מהלך האירועים, טענו השוטרים שאינם מורשים לבצע מעצרים של מוסלמים בהר הבית.