מערכת הבחירות לרבנות העיר אור יהודה ידעה מתיחות חסרת תקדים. שני מועמדים בולטים התחרו על התפקיד, הרב יעקב ברהום, בנו של רב העיר הקודם שהלך לעולמו לפני שלוש שנים - והרב ציון כהן. לאחר שבתי דין התערבו בבחירות, במהלך שהגיע עד לכדי התערבות בג"ץ, נבחר לבסוף הרב ציון כהן ברב קולות לתפקיד.

הרב כהן הגיש את מועמדותו לתפקיד לפני כשלוש שנים. קודם לכן כיהן כרב האזורי של ישובי שער הנגב. מינויו זכה לברכתו של הרב עובדיה יוסף, כשבימים הקרובים צפוי הרב כהן להיוועד עם הרב עובדיה והרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, כדי לקבל את ברכתם להמשך דרכו.

כפי שדווח בכיפה, החודש, לאחר שפורסם צו מניעה רבני לקיומם של הבחירות בשבוע שעבר, הגישו השבוע אנשיו של הרב יעקב ברהום, אחד המתמודדים לתפקיד, עתירה לבג"ץ - בטענה כי קיימים פגמים בהליך בחירת האסיפה הבוחרת. בעתירתם נכתב כי נדרש להפסיק את מהלך הבחירות, זאת בשל פגמים שקיימים בהליך בחירת האסיפה הבוחרת, שהרי נציגי בתי הכנסת, המהווים חלק מהאסיפה הבוחרת, נבחרו באופן שלא מייצג את אוכלוסיית העיר. העותרים טוענים כי מחצית מחברי ועדת הבחירות חברים גם באסיפה הבוחרת - בניגוד עניינים מובהק.