בתל אביב צפוי להיפתח בשנת הלימודים הבאה בית ספר יסודי ממלכתי-דתי חדש בשכונת תל כביר, זאת במקום בית הספר היסודי החילוני "שזר", שיאוחד עם בית הספר "ברנר". ואולם, בתי הספר הדתיים הפועלים בקרבתו, חוששים מפני הייסוד של בית הספר החדש.

בשכונת שפירא בתל אביב פועלים כבר כיום בתי ספר הדתיים "דיזנגוף" ו"שורשים", כשב"שורשים" לומדים כיום כ-250 תלמידים מהשכונות יפו, קריית שלום ושפירא, זאת על אף שהוא מסוגל להכיל 700 תלמידים. בועד ההורים של בית הספר חוששים מפני מצב שבו הרישום לבית הספר החדש יצמצם אף יותר את סך התלמידים הנרשם ל"שורשים" - ויביא לסגירתו.

"הקמת בית הספר בתל כביר עלולה לפגוע במאמצים הטריים המושקעים בשורשים", כתבו נציגי ועד ההורים לעירייה והוסיפו כי "צר לנו כי החלטות הנוגעות לתושבי השכונות מתקבלות ללא בדיקת שטח אמיתית וללא שמיעת התושבים שבאמת אכפת להם". בועד ההורים טוענים כי בית הספר נמצא כעת במגמה עלייה, הן מבחינת הרשמה והן מבחינת הישגים לימודיים. הם אמנם מסכימים לכך שתושבי יפו צריכים בית ספר דתי, אך מקווים כי יוקם ביפו ולא בקרבתם - כדי שלא יגזול מהם תלמידים.

בעיריית תל אביב טוענים מנגד כי בית הספר החדש לא יגזול את תלמידיו של "שורשים" - וישרת בעיקר את תושבי יפו, שכיום אין להם בית ספר דתי. "בית הספר שורשים לא קרוב לבית הספר החדש, זה לא שמדובר בשכונות צמודות", קובעת ראש מינהל החינוך דפנה לב, "מלבד זאת, בית הספר שורשים לא פונה לאותה אוכלוסייה, אלא ישרת את האוכלוסייה האתיופית המסורתית ביפו ואת תושבי יפו ג ויפו ד המסורתיים, שנאלצו עד כה לשלוח את ילדיהם לבית ספר חרדי".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "לאור המגמות הדמוגרפיות ובחינת זרמי החינוך אליהם משתייכים תלמידי השכונה נמצא כי קיים צורך במתן מענה לתלמידים הנמנים עם הזרם הממלכתי-דתי".

עוד נמסר כי "השינוי הנוכחי במערך מוסדות החינוך בשכונת נווה עופר מהווה חלון הזדמנויות להרחבת המענים החינוכיים הניתנים לתושבי השכונה במבנים הקיימים. בכל מקרה, מנהלת מינהל החינוך תיפגש עם נציגי הורי בית הספר שורשים ותסביר להם את המשמעויות הנובעות ממהלך זה, אשר על פי הערכות העירייה, לא אמור להשפיע על רישום התלמידים לבית הספר".