מכבי תל אביב בכדורסל אולי תמשיך לעלות על הפרקט בשבתות, אך במגזר הדתי יש מי שפועל כבר עכשיו על מנת למנוע את קיומן של אליפויות רשמיות בשבתות. דיקאן מכללת שערי משפט, הרב ד"ר אביעד הכהן, פנה בימים האחרונים לשרת התרבות והספורט לימור ליבנת בשמן של הקליניקות המשפטיות של המכללה, זאת בבקשה כי משרדה יפעל למנוע קיום תחרויות של אליפות ישראל באופנים בשבתות המתוכננות להיערך מחודש יוני.

הפנייה נעשתה בעקבות בקשתו של רוכב האופניים רון שמעון, שטען כי בשל היותו דתי הוא לא יכול ליטול חלק בתחרויות החלות בשבת. הרב הכהן טען בפנייתו למשרד החינוך והספורט כי "מדובר בפגיעה קשה בספורטאים דתיים, פגיעה בעקרון השיויון ובחופש הדת וכן פגיעה בשבת שהיא ערך לאומי מרכזי של מדינת ישראל".

פנייתו של הרב הכהן, כך מסתבר, הייתה כמעין התפרצות אל דלת פתוחה. בלשכתה של שרת התרבות והספורט מבהירים היום כי השרה ליבנת כבר פנתה באחרונה לאיגוד הספורט בישראל, בבקשה כי לא יתקיימו כלל תחרויות בשבת, בדגש ספציפי על אליפויות ישראל הרשמיות.

"משרד הספורט מנוע מלהתערב בניהול הפנימי של איגודי והתאחדויות הספורט ובקביעת מועדי התחרויות. אולם יחד עם זאת הביע המשרד לא פעם בעבר את עמדתו שאין לקיים את אליפויות הספורט בענפים השונים בשבת כדי לא להגביל השתתפות של ספורטאים דתיים, ודרש מגופי הספורט לגלות רגישות והתחשבות בהם", נמסר לכיפה מטעם המשרד.