טוב לחיות ביהודה ושומרון: על פי השנתון הסטטיסטי שניתח את שנת 2009 בהתיישבות, שנערך על ידי צוות חוקרים מהמרכז האוניברסיטאי אריאל בראשות פרופ דן סואן וד"ר ורד נאמן-חביב מהחוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה, נמצא כי האוכלוסייה היהודית ביהודה ושומרון המשיכה לגדול גם ב-2009 בקצב גבוה פי 3 מקצב הגידול של כלל האוכלוסייה היהודית בישראל במהלך העשור האחרון.

החוקרים מצאו כי האוכלוסייה ביו"ש מאופיינת כצעירה יותר, ובעלת שיעור פריון גבוה יותר מהממוצע הארצי. מדובר באוכלוסייה יצרנית, שכן שיעורי ההשתתפות של אוכלוסיית יו"ש בכוח העבודה האזרחי גבוהים יותר, ושיעור האבטלה - נמוך יותר מהממוצע הארצי. אחוז העצמאיים באזור גבוה מהממוצע הארצי - 8.3% לעומת 7.1% - ומעניין לגלות כי מקום עבודתם של כ-60% מכלל המועסקים ביו"ש הוא מחוץ למחוז.

עוד מצאו החוקרים כי שיעורי ההצלחה של הנבחנים בבחינות הבגרות גבוהים יותר מהממוצע הארצי, ותחושת הבריאות - גבוהה יותר. כמו בשנים קודמות, כך גם ב-2009, שיעור הפיריון באזור גבוה מזה שבכל המחוזות בארץ ועומד על 4.86, ושיעור התמותה באזור הוא רבע מהממוצע הארצי. עפ"י דיווח עצמי של התושבים, נהנה האזור ממצב הבריאות הטוב ביותר בארץ: 88.4% מהבוגרים שדיווחו על מצב בריאות טוב מאוד או טוב.

החוקרים מציינים כי הנתונים מדברים בעד עצמם ועל כן אין פלא כי "שביעות הרצון מן החיים" היא הגבוהה ביותר באוכלוסיית יהודה ושומרון - 91.5% מן האוכלוסייה, לעומת 86% בממוצע הארצי, ואף הגבוהה ביותר בהשוואה לכל אחד משאר המחוזות.