מאות בני אדם השתתפו אמש(א) באירוע השלושים לפיגוע הרצחני באיתמר, שצוין בטקס חגיגי של הנחת אבן הפינה לבית המדרש "משכן אהוד" בישיבה באיתמר, בה לימד הרב אודי פוגל ז"ל, אב המשפחה שנרצחה בפיגוע. הטקס התקיים לאחר שבני המשפחות החליטו לקיים את אירוע אזכרת השלושים בצורה של טקס מחזק של בניין ותורה.

הטקס התקיים במעמד הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, רב היישוב, הרב נתן חי, ראש הישיבה, הרב איתמר רונצקי, יו"ר מועצה יש"ע, דני דיין, ראש המועצה האזורית לשומרון, גרשון מסיקה - רבנים ואישי ציבור נוספים.

הרב עמאר ציין בדבריו כי האבל איננו רק עניין משפחתי, כי אם עניין המסור לכלל ישראל. "כל בני ישראל יבכו את השריפה", טען הרב הראשי וציין כיצד המשפחה איננה שוקעת במרירות אלא מתאגדים, "קמים ובונים את בית השכינה, בית המדרש. אשריכם שגם בשעות כאלו אתם עומדים, בע"ה יהיה כל זה בששון ובשמחה. ולוואי וחודש ניסן חודש החירות נזכה לשאוב מים ממימי חירות אלו".

רב הישוב, הרב נתן חי, סיפר כי "אנשי קודש החיים את התורה, צערם אינו פרטי אלא צער על חסרון השכינה, צער בלתי נתפס משום חילול ה שבו". לדבריו, בבניין הקבע לבית המדרש "אנו מעצימים את אש התמיד של עם ישראל. התורה היא חוזק עם ישראל, ובודאי שבבניית מקדש מעט זה אנו מגדילים את החוזק שלו. הכח הזה אשר נובע מעוצמת משפ פוגל על אחת כמה וכמה".

ראש המועצה האזורית לשומרון, גרשון מסיקה, ציטט בדבריו את הפסוק "בדמייך חיי" וציין כי "גורלו של עם ישראל נבנה מהפסוקים הללו". לטענתו "משפחת פוגל וחיים פוגל בראשה היא שותפה מלאה בבנין הארץ, ומשפחת בן ישי בלימוד התורה. שתי המשפחות משתלבות עם המקום, עם הישיבה, שמשלבת ספרא וסייפא. הספרא נותן את הכוח לעם לעמוד על הגנתו. המקום הזה הוא עדות שאף אחד לא יוכל לנו".