משרדי המשפטים והרווחה יקימו יחידות סיוע שיפעלו בבתי הדין הרבניים - כך החליטה באחרונה ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שאישרה את הצעת החוק שהגיש בנושא ח"כ זבולון אורלב. על פי ההצעה, ביחידות הסיוע לבתי הדין הדתיים, יפעלו עובדים סוציאליים ופסיכולוגים שיסייעו למתדיינים ולדיינים, בדומה למתכונת הקיימת בבתי משפט לענייני משפחה.

הרקע ליוזמה הינה העובדה כי בתי הדין הרבניים מהווים סמכות מקבילה לבתי המשפט לענייני משפחה, בנושאים של אפוטרופסות, מזונות, יחסי ממון בין בני זוג וכמובן משמורת הילדים. בבתי המשפט לענייני משפחה פועלים מזה זמן יחידות סיוע, והן תורמות באופן משמעותי לפתרון סכסוכים משפחתיים בדרכי שלום. הצעת החוק של ח"כ אורלב מבקשת למעשה להעתיק את הרעיון גם לבתי הדין הרבניים.

ועדת החוקה אישרה את היוזמה, לא לפני שהועלה חשש מפניו של מרוץ סמכויות בין יחידות הסיוע של בתי המשפט, לאלו שיוקמו בבתי הדין. כיוון שכך ובשל הרגישות, החליטה הוועדה כי עובדי יחידות הסיוע יהיו עובדי משרד הרווחה, והם יהיו כפופים בכל הנוגע לסדרי עבודתם ודרכי ההפניה בין יחידת הסיוע ובית הדין, להנחיות מנהל בתי הדין שבהם יפעלו יחידת הסיוע.