במוצאי השבת האחרונה החלטנו להשאיר את הילדים בבית ואת הכלים בכיור – ולצאת לירושלים למופע ההשקה "לצאת אל העולם" של האמן אביחי פז-גרינוולד, במרכז ז'ראר בכר. על ההופעה שמענו במייל וברשת החברתית ובעלי כעמית-ידיד של אביחי, הציע שלמרות העומס שווה שנעשה את המאמץ.
 

/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf


ואכן היה שווה לנסוע יותר משעה מישוב קצה בשומרון, על מנת לחוות יחד חוויה מוסיקאלית והתרגשות של אביחי וכל הנוכחים ביציאתו אל העולם. המופע שלו הגיע לאחר שני אלבומים קודמים שהוציא, "ניצוצות" ו"ישיש עליך". ואכן, שוב הצליח לגלות את כישרונו המוזיקאלי הנדיר במהלך כל ההופעה  - במיוחד בקטעי הקישור שעסקו בחיפוש העצמי אחר שורשיו. הצלילים נעו בין הג'אז והבלוז ועד לניגוני יהדות גרמניה של "שלום עליכם".
 
למרות מאות ההופעות שבהם הופיע כסולן נגן חתונות, אביחי נפגש במופע זה עם ז'אנר שונה. יש בכך סיכון, אך לא התאכזבנו. הגדיל לעשות האמן יהודה סעדו, יוצא "כוכב נולד", שביצע עם אביחי מספר שירים כולל הסינגל המשותף לצאת אל העולם - שזכה אף בהדרן. אביחי הופיע על הבמה בצניעותו האופיינית, תוך ריקודים משותפים עם אמן הקלרינט חיליק פרנק, שבא אף הוא כאמן-חבר אורח.


במהלך ההופעה ריגש אביחי את הציבור כולו בשיר "שנים" שהוא שיר - תפילה וסיפור אישי - על הגעגוע לאביו שנהרג במלחמה, בעוד אביחי בבטן אימו. אביחי שיתף את הקהל בקושי ויצא עם שיר גדול וביצוע ענק. מיד לאחריו המשיך לשיר האופטימי "יש סיבה".


דומה בעיניי כי כל המשתתפים שכללו משפחה, חברים, אנשי מקצוע, מבקרים, ואנשים מן השורה, יצאו מההופעה הזאת  באווירה רעננה של "סנונית ראשונה" שיוצאת ופורצת אל העולם.