סאגת הבחירות לרבנות העיר אור יהודה, מגיעה למבחן בג"ץ. לאחר שפורסם צו מניעה רבני לקיומם של הבחירות בשבוע שעבר, הגישו השבוע אנשיו של הרב יעקב ברהום, אחד המתמודדים לתפקיד, עתירה לבג"ץ - בטענה כי קיימים פגמים בהליך בחירת האסיפה הבוחרת.

העתירה הוגשה על ידי כמה מתושבי אור יהודה וביניהם חברי המועצה ננה חן, ליאת שוחט וחנן בנימינוב, עשרה גבאים מבתי כנסת ברחבי העיר וחננאל ברהום, אחיו של הרב יעקב ברהום, המתמודד לתפקיד. העתירה הוגשה נגד השר לשירותי דת יעקב מרגי, הוועדה לבחירת רב עיר באור יהודה וכנגד היועץ המשפטי למשרד לשירותי דת.

בעתירתם נכתב, כאמור, כי נדרש להפסיק את מהלך הבחירות, זאת בשל פגמים שקיימים בהליך בחירת האסיפה הבוחרת, שהרי נציגי בתי הכנסת, המהווים חלק מהאסיפה הבוחרת, נבחרו באופן שלא מייצג את אוכלוסיית העיר. העותרים טוענים כי מחצית מחברי ועדת הבחירות חברים גם באסיפה הבוחרת - בניגוד עניינים מובהק.

"בכדי לקיים הליך בחירות לרב העיר אור יהודה באופן הוגן, שוויוני ותקין יש להרכיב מחדש את ועדת הבחירות ואת האסיפה הבוחרת, תוך תיקון הליקויים שפורטו", נכתב בעתירה. "ככלל, על ועדת הבחירות החדשה לעסוק במוטל עליה ולקיים את רוח התקנות ולשונן, תוך איתור ודחייה של לחצים והכתבות ממסדיות פסולות, במטרה לבחור רב עיר ראוי שיזכה לאמון בני העיר לאורך שנים".

יו"ר מועצת אור יהודה, דני שמואל, מסר בתגובה לעתירה כי "אנחנו פנינו לכל בתי הכנסת, ובמיוחד לבית כנסת אור התורה, מספר פעמים על מנת שיגישו את המסמכים הרלוונטיים, ועובדה שנציג שלהם נמצא בגוף הבוחר, אז אני לא מבין על מה הטענה. הטענה שלהם היא כלפי העירייה ולא כלפינו".