המבצעים המיוחדים שמקיימת הרבנות הצבאית הראשית לקראת פסח, נתקלו השנה במצוקה משמעותית מבחינת כוח האדם הדרוש למשימות השונות.

כמדי שנה דואגת הרבנות הצבאית להכשרת כלל המטבחים בבסיסי צה"ל, זאת לקראת ימי הפסח. בהתאם לפקודות הצבא מכשירה הרבנות את המטבחים באופן קפדני כמה ימים קודם החג, כך שבחדרי האוכל מגישים רק מזון כשר לפסח, עוד קודם ימי החג.

אלא שלהבדיל משנים קודמות, השנה נודע לכיפה כי הרבנות הצבאית איננה מסוגלת לעמוד במשימה וכי דרושים לה, בדחיפות, מאות מתנדבים נוספים כדי לעמוד ביעד. המצוקה הביאה את מדור בני הישיבות בצה"ל לפנות בבקשה לעזרה אל איגוד ישיבות ההסדר, כדי שזה יקרא לתלמידי הישיבות להתנדב לשירות כדי להשלים את המשימה.

"אנו מבקשים שתבדקו אם יש בחורים מבין התלמידים שפטורים מן המבצע שמוכנים להתנדב להכשרות או לעריכת הסדרים", כתב מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי, לכלל ראשי ישיבות ההסדר בישראל. עוזרי הציע כי האפשרות להתנדבות פתוחה גם לתלמידים העומדים קודם גיוסם.

"הכשרת מטבחים לפסח ועריכת סדר ליל הפסח בבסיסי צה"ל הינן פעילויות ביוזמתה ואחריותה של הרבנות הצבאית. למשימות אלו נרתמים מדי שנה גם חיילים המשרתים במסגרת ההסדר וגם כאלו שלא" מציינים באיגוד בתגובה לכיפה. "לאחרונה, פנתה הרבנות הצבאית לאיגוד ישיבות ההסדר על מנת לגייס מתנדבים נוספים למשימה. ובכן, האיגוד פנה לישיבות ההסדר השונות בארץ על מנת למצוא מתנדבים הן להכשת מטבחים בבסיסים הצבאיים הן לעריכת סדרים בחג הפסח עצמו".

מהאיגוד נמסר כי הוא "רואה חשיבות גדולה במבצע של הרבנות הצבאית להכשרת המטבחים הצבאיים ולדאגה שבכל מקום שבו נשארים חיילים בליל הסדר יתקיים סדר כהליכתו. האיגוד שמח להשתתף מדי שנה במבצע זה אשר במסגרתו לוקחים חלק מאות חיילים ממסלול ההסדר".