הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", יוצא בטורו האישי שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", נגד אמירות רבניות השוללות את תוקף בית המשפט ואת הלגיטימיות שלו, גם בתחום הפלילי, מכח התורה וההלכה. העילה להתייחסות היא ההתייחסויות הרבניות השונות למשפטו של הנשיא לשעבר, משה קצב, שחלקן בחרו לערער על אופן ניהול המשפט או מתן גזר הדין.

"מקור הסמכות התורני העליון הוא דינא דמלכותא, ובמשטר דמוקרטי הדברים מקבלים בסיס נוסף מכח תקנות קהל אשר הציבור קיבל על עצמו. לפיכך, אני מקבל באימון מלא את ההתדיינות הפלילית בבתי המשפט, כולל מסכת הראיות, למרות הטענה כי מנקודת מבט הלכתית צרופה קיימות מגרעות בדיני הראיות הנהוגים שם", כותב הרב רוזן.

לדבריו, על אף המגרעות השונות הקיימות במשפט הישראלי ועל אף העובדה כי משפטו של קצב התבסס, בין השאר, על עדות מחלל שבת, שופט אחד, שופטת נשית, שופט נכרי, שופט מחלל שבת - הרי ש"זה משפט המלך בישראל תשע"א, וזו "מוראה של מלכות"".

"אני בוחר להביע אמון במערכת המשפט הפלילי בכלל, ובהכרעת הדין במשפט הנשיא לשעבר בפרט", מציין הרב רוזן ומוסיף קריאה ציבורית ליתר רבני ישראל "לתמוך בעמדה עקרונית זו ולא לשפוך את התינוק עם המים. את מיצוי הדין ברשעים עם מֵי הויכוח ההשקפתי בסוגיות דת, לאום וזכויות אדם".