ועד מתיישבי השומרון ובנימין הפיק באחרונה משחק מחשב בתלת מימד עבור צעירים ובני נוער, זאת כדי לחזק את זיקתם והיכרותם עם הרי וערי השומרון. משחקי המחשב, אותם ניתן להוריד באופן חופשי באתר ועד מתיישבי השומרון, עוסקים בקרבות העבר שהתרחשו באזור השומרון, שהשחקן מהווה לוחם יהודי הנלחם למען מולדתו.

באחד המשחקים יוכל המשתמש להפוך לחייל בצבא אחאב מלך ישראל, מצויד בקשת, ולוחם בצבא ארם מעל חומות העיר שומרון, בירת ממלכת ישראל. במשחק אחר, נלחם המשתמש מול מחנה היוונים כלוחם בצבא יהודה המכבי, הנדרש להביא את חרבו של אפולוניוס; ובמשחק הרביעי יכנס לנעליו של לוחם צה"ל, מצוייד ב עוזי המשתתף בקרב הידוע בגבעת התחמושת, שמשימתו לטהר את התעלות; במשחק אחר הוא נווט, מצוייד בגלשן רוח, המסייע לאבותינו במסעיהם בארץ.



יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, מספר כי בועד החליטו להקדיש את המשחק לזכרם של בני משפחת פוגל, שנרצחו החודש בפיגוע באיתמר. "הרב אודי ורותי פוגל סימלו במעשיהם והתיישבותם את הרצון התמידי לחבר את ההתישבות לכלל עם ישראל. הם עשו זאת באריאל ובלימוד התורה שלהם. אני מאמין שמשחק כזה משיג בצורה כזו או אחרת את רצונם: לחבר את עם ישראל לארץ ולמורשת שלה", אומר קצובר.

"הנוער של היום שטוף בגירויים חיצוניים המתחלפים סביבו במהירות ועלינו להיות מודעים לכך", מנמק יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, את החלטת המתיישבים בפיתוח המשחק. "אני מאמין שהמשחק הזה יחד עם פעולות נוספות שיזמנו ייתן את תרומתו הן להכרת הארץ וידיעתה והן לקשר לארץ שעליה נלחמו אבות אבותינו מאז ימי אברהם אבינו", הוא מוסיף.