כמעט כל כלי התקשורת שדיווחו על דבר מינויו של יורם כהן לראש שירות הביטחון הכללי, התייחסו לעובדת היותו של כהן אדם חובש כיפה, המשתייך למגזר הדתי לאומי. הגדיל לעשות פרשן ערוץ 2, אמנון אברמוביץ, שהציג אמש (ב) את ראש השב"כ החדש באומרו כי "יורם כהן הוא חובש כיפה, הוא ראש השב"כ הראשון החובש כיפה, אך יחד עם זאת נחשב לאדם ממלכתי לחלוטין".

ההתייחסות הזו הצליחה לקומם את ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", שרגז על הסאב-טקסט של ההתייחסות הפרשנית של אברמוביץ. "באמצעות המשפט הקצר הזה שאמר אברמוביץ בחדשות ערוץ 2 הוא רוצה לומר שלמרות שיורם כהן הוא דתי, אין לכם מה לחשוש. הוא לא איזה מתנחל משוגע שמחר יפעיל את השב"כ נגד שמאלנים, הוא לא נער גבעות מטורלל כמו המוני דתיים אחרים שאתם מכירים, ולכן יעצום עין מול מתנחלים אלימים. הוא בסדר, הוא נחשב ממלכתי, אפשר לסמוך. זה בסדר", כתב ח"כ אורבך בבלוג האישי שלו.

"אין לי חשק אפילו להסביר עד כמה האנטי-דתיות המובנית, הסמויה (שלא לדבר על הגלויה) מושרשת כאן במשפט אחד, בקליפת אגוז, כמו שאברמוביץ נוהג לומר", הוסיף ח"כ אורבך, שציין וכתב כי "אברמוביץ ודומיו אפילו לא שמים לב עד כמה התנסחות כזו מורעלת בדעות קדומות. הוא הרי משוכנע שלמרות שיורם כהן הוא דתי הוא בכל זאת ממלכתי. איך יבין שיורם כהן, כמו רוב מוחלט של הדתיים, הוא ממלכתי קודם כל בגלל שהוא דתי".

"אמנון אברמוביץ אומר שיורם כהן הוא מינוי טוב. אך יחד עם זאת הוא חושב שהדתיים כולם חשודים לחלוטין", סיכם אורבך.