בעקבות לחצים פוליטיים במועצת העיר ירושלים, זאת בשל קיומו של פסטיבל האוכל הלא כשר שמתקיים השבוע בבירה, הבטיח ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כי פסטיבל מסוג זה - לא יתקיים בעיר בעתיד.

ברקת ציין זאת במהלך ישיבת מועצת העיר שעסקה בקיומו של הפסטיבל, זאת בעקבות לחץ שהפעיל סגן ראש עיריית ירושלים, דוד הדרי, אשר דרש להעלות את הנושא לדיון. הדרי דרש להפסיק את הפרסומים של המסעדות שאינן כשרות וראש עיריית ירושלים נענה ואף התחייב לא לקיים פסטיבל כזה בעתיד. "פסטיבל שכזה מוטב שלא היה מגיע לעולם כלל, וברור שאין מקומו בירושלים. לצערי, ראש העיר סירב לבקשתנו והחליט לקיים את הפסטיבל במתכונתו הנוכחית. אין לי אלא לקוות שראש העיר אכן יעמוד בהתחייבותו בעתיד", ציין הדרי בדיון.

עם פתיחת הפסטיבל קיימו מאות תושבים דתיים וחרדים הפגנת מחאה נגד קיומו, ברחבת בית הכנסת "החורבה" אשר בעיר העתיקה. הקהילה הדתית בירושלים הביעה מחאה על קיומו של הפסטיבל מתוך חשש כי אנשים יכשלו בו ויבואו לידי אכילת מזון שאינו כשר, שלא בידיעתם. עוד נטען כי עצם קיומו של פסטיבל אוכל ברובע היהודי, הוא ביזיון של ממש למקומות הקדושים, שכן מדובר באירוע ריק מתוכן שאינו אלא אכילה וסביאה.