הורים דתיים, מסורתיים וחילונים, מתאגדים בתקופה האחרונה להקמתו של בית ספר מעורב ראשון בתל אביב. הקבוצה, המורכבת כיום מכ-60 משפחות, החלה ברישום של קהל פוטנציאלי כדי להגיש תוכנית הקמה ראשונית לעיריית תל אביב.

הגרעין הראשוני מונה כמה עשרות משפחות, שהחלו בהיתכנות מעשית להקמת בית הספר. אנו בעיצומו של גיבוש החזון החינוכי. ההורים מתכוונים להתבסס על תכניות כמו "קשת" ו"מיתרים", אך מקווים לקבל גם את תמיכתו משרד החינוך והרשות המקומית ולפתוח מסגרת של בית ספר ממלכתי. בין היתר יערכו ההורים סיורים משותפים בתקופה הקרובה בערים אחרות כדי ללמוד על מסגרות של חינוך מעורב - זאת במקביל לגיוס הורים נוספים ליוזמה, באמצעות חלוקת פליירים ופעילות ברשת החברתית.

אבינעם כהן, אחד מההורים שיזמו את הקמת בית הספר, הסביר כי "הדבר המשותף לכל המסגרות שנפתחו הוא שהן אימצו תכנית לימודים ואופי שמאפשר לדתיים ולחילוניים ללמוד יחד". לדבריו, המודל העדיף הוא מסגרת ממלכתית משולבת - ולא פרטית. הוא מציין כי בקבוצת ההורים חברים גם משפחות רפורמיות או קונסרבטיביות המעוניינות בכל זאת בחינוך מסורתי, אך לא אורתודוקסי.

נכון לעכשיו פתחו ההורים קבוצה ב"פייסבוק" תחת השם "בית הספר המשותף בתל אביב", בה חברים למעלה מ-60 איש, זאת לצד אתר אינטרנט המציע רישום למעוניינים.