מערכת הבחירות לרבנות אור יהודה מגיעה לשיא חדש, כשבית דין רבני הוציא כינוס לוועדת הבחירות, שבועיים קודם המועד. בית הדין של הרב מאיר מזוז קבע כי אסור לועדת הבחירות להתכנס, עד שדבר המועמדות ידון במסגרת בית הדין במהלך הימים הקרובים.

כפי שדווח בכיפה, בחירתו של רב חדש לאור יהודה תסתיים בסוף החודש הקרוב. על התפקיד מתמודדים הרבנים לוי נחום, ארז אלחרר ויעקב ברהום - בנו של רב העיר דוד ברהום ז"ל, אשר נפטר לפני כחודשיים וכיהן כרבה של אור יהודה בשלושים השנים האחרונות.

"בית הדין אוסר על הרב הגאון עמוס מיכאל שליט"א, יו"ר הוועדה המסדרת לבחירת הרב הראשי לאור יהודה וכן אוסר על הוועדה עצמה לכנס את הגוף הבוחר לבחירת הרב הראשי לאור יהודה בתאריך כ"ד אדר ב' תשע"א עד שהתביעה של הרה"ג יעקב ברהום שליט"א תידון בבית דין שלנו או בכל בית דין אחר שיהיו חפצים בו התובעים", נכתב בהודעה שפרסם בית הדין של הרב מזוז.

עוד נכתב כי "אין במתן צו המניעה צידוד בשום צד אלא עיכוב ההליכים על מנת למנוע נזקים בלתי הפיכים". הצו המיוחד הוצא לאור בעקבות בקשתה של הרבנית שושנה ברהום, רעייתו של רב העיר הקודם ואמו של המתמודד הרב יעקב ברהום, הטוענת כי הובטח לה, על ידי הרב עובדיה יוסף, כי בנה הוא "בן יורש" וכי הוא יקבל את תפקיד רב העיר.

בבקשתה להוצאת הצו של בית הדין כתבה הרבנית ברהום כי "אילו הייתה זכות הבחירה בידי הציבור בעיר, לא הייתי צריכה לפנות לכבוד הרב. הרוב המוחלט בעיר תומך בו ללא יוצא מן הכלל וכבר העבירו עצומה, ומרבית בתי הכנסת בעיר, על נציגיהם, חתמו במכתב כי הם מבקשים מכל מי שבידו לעזור ולסייע שבני ייבחר ויכהן תחת אביו".

לדבריה "הפוליטיקה פועלת בניגוד להלכה ולרצון הציבור, וישנם רבנים המתכננים מזימות ופועלים כנגדי וכנגד משפחתי, ובכוונתם לגרום לכל מיני מקורבים שלהם להיבחר ולגזול מאיתנו את ששייך לנו".