אישה נהרגה ו-31 בני אדם נפצעו בפיצוץ מטען חבלה היום (ד) בירושלים, סמוך לתחנת אוטובוס ליד בנייני האומה בכניסה לעיר. הפצועים פונו לבתי החולים באזור. ההרוגה בפיגוע נפטרה מפצעיה בבית החולים הדסה עין כרם.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, אמר בתדרוך לתקשורת כי 31 בני אדם נפצעו בפיצוץ, מהם שניים באורח קשה, 5-8 באורח בינוני והיתר באורח קל. אנשי מד"א העניקו לפצועים טיפול ראשוני באתר ופינו אותם לבתי החולים באזור.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, קורא הערב לראש הממשלה לכנס בהקדם את הקבינט המדיני-ביטחוני. "אסור לתת לטרור להרים ראש. עלינו לדון בתגובה קשה והולמת נוכח ההסלמה הביטחונית באיתמר, באר שבע וירושלים", אמר השר הרשקוביץ לכיפה.

"הפיגוע בלב ירושלים, הוא תוצאה של מדיניות חלולה של נתניהו. עם טרוריסטים יש לדבר דרך כוונות הרובה. הסרת המחסומים ואפס התגובה לטבח באיתמר, איתתו לאויב שדמנו מותר", אמר ח"כ מיכאל בן ארי בעקבות הפיגוע.

גם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הגיב לפיגוע בירושלים. מנכ"ל הפורום, נחי אייל, מסר כי "מדינת ישראל חייבת לעקור את הגיס החמישי הנותן לגיטימציה למחבלים. יש לעצור את מערכת ההסתה האיסלמית ברש"פ, בירושלים ובמסגדים במדינת ישראל". לדבריו "קו אחד מחבר בין איתמר לבניני האומה, קו שמי שמוליך אותו הוא האיסלם הקיצוני שמקבל לגיטימציה בדיעבד מיפי נפש בשמאל הישראלי ומשונאי ישראל בעולם".


לרפואת הפצועים
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת
מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה.
אֲדֹנָי, שִׁמְעָה בְקוֹלִי:
תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ, קַשֻּׁבוֹת-- לְקוֹל, תַּחֲנוּנָי.
אִם-עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר-יָהּ-- אֲדֹנָי, מִי יַעֲמֹד.
כִּי-עִמְּךָ הַסְּלִיחָה-- לְמַעַן, תִּוָּרֵא.
קִוִּיתִי יְהוָה, קִוְּתָה נַפְשִׁי; וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי.
נַפְשִׁי לַאדֹנָי-- מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר, שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר.
יַחֵל יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְהוָה: כִּי-עִם-יְהוָה הַחֶסֶד; וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת.
וְהוּא, יִפְדֶּה אֶת-יִשְׂרָאֵל-- מִכֹּל, עֲו‍ֹנֹתָיו.
(תהילים קל)