זו השנה הרביעית שבביצה הירושלמית יציינו את שבת זכור בסעודה משותפת, בה ישתתפו עשרות אנשים, שתתקיים בלב ליבו של שוק מחנה יהודה השומם. השוק, הסגור בשבת, יוסב לכמה שעות למעין גן אירועים חוויתי ויתמלא בכיסאות ושולחנות מתקפלים ובלא מעט מבני ובנות המגזר.

"הכל התחיל לפני ארבע שנים, כשחבורת חברים שזה עתה עברה לגור בשכונת נחלאות בירושלים תהתה מה עושים לכבוד הפורים. אחד החברה הציע, חצי בצחוק חצי ברצינות: יאללה, בואו נעשה שבת זכור בשוק", מספר לכיפה צחי מגנאגי, ממארגני הסעודה השנתית. "רובנו די התעלמנו מהרעיון המשוגע, אך מה לעשות והיוזם לא ירד מהרעיון. וכך מצאנו את עצמנו, כ-15 אנשים, מארגנים את הסעודה באחת מסימטאות השוק".



חבר הביא חבר וכבר בהזדמנות הראשונה בה סעדו הסרוגים בליבו של השוק, הגיעו כארבעים איש אל הסעודה שהתקיימה בזמנו בשעות הערב. "השמועה עשתה לה כנפיים, כששנה לאחר מכן הגיעו כשמונים איש, אז קבענו אותה לצהריים. אנשים פשוט הצטרפו מהרחובות, מי לארוחה ומי לפיוטים ולאווירה של הביחד", מספר צחי.

בשנה שעברה, הוא מספר איך "בעזרת השם ובעזרת הפייסבוק" גדלה הקבוצה ללמעלה ממאה אנשים. "הגיעו אף משכונת קטמון הרחוקה ולמרות גשם הזלעפות שהפתיע פתאום במהלך השבת", מתאר צחי, המצפה לכמות משתתפים דומה גם השנה. "מי שרוצה לשנות קצת אווירה ולגלות שישנם דברים מהנים גם בירושלים של נחלאות, מוזמן בשמחה להגיע", הוא אומר.

הסעודה צפויה להתקיים בשבת הקרובה בשעה 12:30 בצהריים - ועדיף שתביאו שולחן או כסאות מתקפלים או אפילו כאלה שלא. מארגני הסעודה מדגישים כי כל המעוניין אכן מוזמן להגיע ואפשר ורצוי להביא גם חברים, אלא שכדי להיערך לכמות האנשים, יש ליצור קשר עם המארגנים.