ישיבת ההסדר באיתמר פונה הערב (ד) לממשלה, בדרישה לאישור בנייה של בית מדרש קבוע במקום - זאת בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע ביישוב בליל שבת האחרון וגבה את חייהם של חמשת בני משפחת פוגל ז"ל.

זה למעלה מארבע שנים שבישיבת איתמר ממתינים לאישורו של שר הביטחון אשר יאפשר להם לעבור מקרוונים זמניים למבנה קבע. בישיבה מסבירים כי בית המדרש החדש יוקדש לזכרו של הרב אודי פוגל ז"ל ומשפחתו. ישיבת ההסדר איתמר כוללת בית מדרש וכיתות לימוד וכן פנימייה בה מתגוררים כ-125 תלמידים ולומדים בה כ-170 תלמידים.

הרב פוגל ז"ל, כזכור, שימש כרב ומחנך בישיבה ונחשב לאחד מהרבנים הבולטים בה. תלמידיו ומכריו במקום מנסים להתאבל על האבדן. בימים אלו אף יוצאת הישיבה בקמפיין פרסומי רחב לאיסוף תרומות למטרה זו. מאז הפיגוע התקיימו בישיבה שיחות וכינוסים רבים עם רבני הישיבה, בוגרים ותלמידים על מנת להתמודד יחד עם החוויה הקשה שעברו.

ראש הישיבה, הרב תא"ל (במיל) אבי רונצקי, דורש מהממשלה "לתת תשובה ציונית הולמת לטבח האכזרי באיתמר". בית המדרש, הוא מדגיש, יוקדש לזכר המשפחה: "נמשיך לצמוח ולהגדיל תורה באיתמר. למענם, נביא עוד אברכים, תלמידים רבנים ומשפחות ובזכותם נחזק את ההתיישבות ונמשיך לבנות".

ובתוך כך, באיגוד ישיבות ההסדר שלחו מכתב תמיכה לישיבה באיתמר, בשם כלל הישיבות בארץ. "אנו מחבקים את תלמידי, רבני ובוגרי ישיבת ההסדר באיתמר ומחזקים אותם בשעה קשה זו. האיגוד יעמוד לימין הישיבה, ויפעל על מנת לקדם את בנייתו של בית המדרש החדש שיהווה ב"ה אבן שואבת לתלמידים רבים שיבחרו לשלב בין לימוד תורה מעמיק יחד עם שירות צבאי משמעותי", נכתב על ידי מנכ"ל האיגוד, איתן עוזרי.