גיוס חיילי מסלול ה"הסדר" לחודש מרץ אשר החל בימים האחרונים, מסתמן בירידה של 30% במספר המתגייסים לחטיבת הצנחנים מקרב כ-800 בני ישיבות ההסדר. רק כ-60 תלמידים בלבד ישתלבו בחטיבת הצנחנים, זאת לעומת 85 אשתקד.

באיגוד ישיבות ההסדר מסבירים כי הירידה בהיקף המתגייסים לצנחנים הינה פועל יוצא של פרסום דבריו של מח"ט חטיבת הצנחנים, אל"מ אהרן חליווה, אשר התבטא נגד קידומם של חיילי ה"הסדר" בתפקידי פיקוד של חיילי ישיבות ההסדר.



כפי שדווח בכיפה, בקורס מפקדי כיתות שנערך לפני מספר חודשים אמר חליווה כי הוא "שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי. כשאני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סגני מפקדי פלוגות". הוא אף הודה כי אין בכוונתו לקדם את בני הישיבות מפני ש"זה לא משתלם לי".

מאות מבני ישיבות ההסדר עלו על מדים השבוע: כ-80 תלמידים התגייסו ביום א לגולני, כ-110 ביום ב לחטיבת גבעתי ומודיעין שדה והיום (ג) כ-80 תלמידים לחטיבת כפיר. מחר צפויים להתגייס כמאה תלמידים לחטיבות הנח"ל והצנחנים ובשבוע הבא יתגייסו כ-70 חיילים לחיל התותחנים ולאחר מכן יתבצע גיוס לשירות לא קרבי במסגרתו ישתלבו כ- 150 תלמידים לרבנות הצבאית, לחיל התובלה, המודיעין החינוך.

איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, מסר לכיפה כי השנה הגבילו את גיוס מרץ ל-800 תלמידים על מנת לאזן בין מחזורי הגיוס השונים. עוד מוסיף עוזרי כי בגיוס הבא באוגוסט צפויים להתגייס כ-500 תלמידי ישיבות ההסדר.