מליאת הכנסת הביאה לאישור הערב (ב') את חוק מניעת שחרור רוצחים - "חוק שחרור על תנאי ממאסר" של יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד וח"כ דוד צור (התנועה) בקריאה שנייה ושלישית. 35 תומכו בהצעה ו 15 התנגדו .

הצעת החוק קובעת כי בית משפט, שהרשיע אדם ברצח רשאי לקבוע, לעניין המלצה לקציבת עונש מאסר עולם, שאותו אדם ביצע את המעשה בנסיבות חריגות , כלומר להגדיר את הרצח כ"רצח בנסיבות מחמירות".

באם מעשה הרצח יוגדר ככזה, משמעות הדבר תהא כי וועדת השחרורים המיוחדת, אשר דנה בשחרורם של אסירים, לא תוכל להמליץ להקל בעונשו של האסיר בטרם חלפו לפחות 15 שנים מהיום שבו החל לרצות את מאסרו, ובלבד שהתקופה שתמליץ לקצוב לא תפחת מ 40 שנה. כמו כן, אדם אשר הורשע ברצח בנסיבות מחמירות לא יוכל להשתחרר במסגרת עסקאות מדיניות עתידיות.

לדברי שקד: "זהו הזמן להוכיח לאזרחי המדינה שביטחונם האישי וחייהם חשובים לא פחות משום ערך אחר. מהיום יוכלו שופטי בית המשפט לקבוע כי מי שביצע מעשה רצח חמור, בין אם היה זה רצח על רקע פלילי ובין אם היה זה רצח על רקע לאומני, "יזכה" לבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח. מהיום האחריות האמתית מוטלת על כתפי שופטי בתי המשפט; בידיהם ניתנה היכולת לעשות משפט צדק ולהעלות את תחושת הביטחון של אזרחי המדינה".

ח"כ דוד צור ברך במליאה ואמר כנגד קריאות האופוזיציה: "לחוק יש מסר והוא בא לעשות צדק. הצדק גם לגבי משפחות הקורבנות. שמשפחת אושרקנו נשחטת או משפחת פוגל נרצחת זה לא קשור לתהליך מדיני. החוק פונה פני קדימה ולכן הוא לא כובל את הממשלה לגבי האסירים הבטחוניים שנמצאים כעת בכלא. החוק הזה הוא חוק צודק".

הוראות המעבר של החוק אומרות : "הוראות חוק זה יחולו גם על מי שטרם נגזר דינו..", כלומר על כל משפט שעדיין לא ניתן בו גזר דין.

ח"כ שקד התייחסה לפרשת הנערה שלי דדון ואמרה: "הפרקליטות צריכה לדרוש מבית המשפט להאשים את רוצחה של שלי דדון ברצח בנסיבות מחמירות כך שהרוצח המתועב הזה יבלה את ארבעים השנים הקרובות, לפחות, בכלא, והמעט שמשפחתה תדע הוא כי הצדק נעשה".

גם אביה של שלי דדון, יעקב דדון, התייחס לחוק ואמר :"מכיוון שלא קיים עונש מוות בארץ אני תומך בעונש מאסר עולם. הצעת החוק של חברת הכנסת איילת שקד תעזור להכיר במקרי רצח מסוימים כחריגים בחומרתם, על מנת שרוצחים כמו רוצחה של ביתי שלי ז"ל לא יוכלו להשתחרר מהכלא".