הוידאו המצורף צולם בקיץ 2010, לפני פחות משנה. הרב אהוד (אודי) פוגל ואשתו רות, משוחחים בו עם אמציה האיתן מ"אולפני האתרוג", ומדברים על השתלבותם כתושבים חדשים בהתיישבות איתמר. הרב פוגל, ראש תוכנית בוגרי הצבא בישיבה הגבוהה איתמר, מספר בוידאו כי המשפחה עברה לאריאל לאחר שפונתה מנצרים - ואז התמקמה באיתמר, "בעיקר בגלל הישיבה".

 



"בתחילת השנה הזאת התחלתי לעבוד עם הבוגרים, אני משתדל לעבוד עם כמה שיותר חבר'ה. באופן אישי גם למדתי במכינה, אז אני מכיר את הסגנון של החבר'ה האלה. הם רוצים לעשות צבא ובאו ללמוד בישיבה אז זה די התאים לי בסגנון. גם אני, אחרי שהייתי קצין בשריון, הייתי בכולל בעלי...".

 

אשתו, רות, אומרת כי מה שמיוחד ביישוב איתמר הוא ש"אנשים פה לא מסתכלים עליך מלמעלה ומקבלים אותך באהבה, מאוד אנושי, מאוד חם, המון ענווה, המון פתיחות, מגוון דעות, יש פה כל מיני סוגי אנשים, כל מיני תפיסות עולם, כל אחד חושב אחרת וזה ממש לא מפריע לתחושה הטובה בין האנשים".

 

"אנחנו שנה פה ואנחנו מאוד מרגישים מאוד שייכים", מספרת רות. "תהליך ההתאקלמות היה מאוד מהיר. אתה מרגיש מאוד רצוי, מאוד מקובל. נותנים לך את כל המקום של שייכות, הרגשה מאוד טובה, ממש", הוסיפה.

 

הזוג אודי ורות וילדיהם יואב, אלעד והדס - יובאו היום למנוחות בהר המנוחות שבירושלים.