הרב עובדיה יוסף צפוי לקרוא לציבור להשתתף במפגן המחאה למען שחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט. על פי הדיווח הבוקר (ה) בעיתון "ידיעות אחרונות", צפוי הרב עובדיה להתייחס לנושא במסגרת שיעורו השבועי אשר יתקיים במוצאי השבת הקרובה - ולקרוא לקהל תלמידיו להגיע בהמוניהם למפגן.

במסגרת המפגן אשר צפוי להתקיים בשבוע הבא, ייקראו אזרחי ישראל לעצור את שגרת חייהם ביום שלישי למשך חמש דקות, מ-11 בצהריים ועד 11 וחמש דקות, זאת כהזדהות עם חמש השנים בהן נמצא גלעד שליט בשבי החמאס.

על פי הדיווח, הרב עובדיה שמע על דבר המפגן והודיע על כוונתו להשתתף ביוזמה. על פי מקורביו, בכוונתו של הרב להקדיש את הדקות לתפילה למען שחרורו של שליט. יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר אתמול כי "עד שגלעד שליט לא בבית, זה אומר שממשלת ישראל לא עשתה די. חובה על כל בית בישראל להתפלל בכל יום לשחרורו".

הרב עובדיה נחשב לאחד מהמנהיגים הדתיים הבולטים הקשורים במאבק למען שחרור שליט. הוא מזכיר מעת לעת את מצבו של שליט במסגרת דרשותיו ובעבר נפגש מספר פעמים עם הוריו של גלעד, נעם ואביבה. כמו כן, העביר הרב עובדיה פנייה לנשיא ארה"ב לשעבר, גימי קרטר, בבקשה כי יסייע לשחרורו של שליט.