ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט היום (ד) למנות את האלוף (במיל) יעקב עמידרור לראשות המועצה לביטחון לאומי. עמידרור יכנס בכך לתפקידו לאחר חפיפה מסודרת שיעבור עם ראש המועצה היוצא, ד"ר עוזי ארד, המסיים את תפקידו.

בהודעת ראש הממשלה נתניהו צוין היום כי "עמידרור אינו חושש להביע את דעתו המקצועית וכי הוא בעל ידע רב וניסיון מצטבר בתחומי צבא, ביטחון ואסטרטגיה. הוא ימשיך להוביל את המועצה לביטחון לאומי כגוף מרכזי בקביעת המדיניות הלאומית והביטחונית של מדינת ישראל".

האלוף (במיל) יעקב עמידרור, דתי לאומי, החל את שירותו הצבאי בחטיבת הצנחנים בשנת 1966. במהלך השנים הוא מילא שורה ארוכה של תפקידי מודיעין, עד לתפקיד מזכירו הצבאי של שר הביטחון ולמפקד המכללות הצבאיות. באחרונה שימש כסגן נשיא של המרכז האקדמי מכון לנדר שבירושלים.

בשבוע שעבר התמודד עמידרור עם מה שהוא כינה "מסע אנטישמי" תקשורתי, זאת על רקע היותו שומר תורה ומצוות. בכך התייחס עמידרור לטענות פרשנים פוליטיים, לפיהן תהיה זו טעות למנות את עמידרור לתפקיד, מפני שתפקודו יהיה לקוי בשל היותו שומר שבת.

"זו טענה אנטישמית ושאלה בלתי לגיטימית בצבא בו שליש מהקצינים בחטיבות החי"ר הם דתיים. כאשר אתה עושה משהו למען ביטחון ישראל בשבת, זו שמירת שבת", טען עמידרור. במהלך הראיון הוא הוסיף והסביר כי לכל אורך שנות שירותו הצבאי, מעולם לא התעוררה כלפיו שאלה מקצועית שנבעה מענייניו האישיים-דתיים. "אחרי עשר שנים שהייתי קצין מודיעין של פיקוד הצפון, ראש חטיבת המחקר ושלא לדבר על תקופת השירות כחייל בצנחנים, לא היה מצב שלא הייתי זמין", אמר.