הרב ישראל אריאל תובע את הוצאת הספרים "כרטא" זאת בגין אבדן כתב יד של חלק מכרכי "אטלס ארץ ישראל לגבולותיה". התביעה, בסך 3 מיליון שקלים, הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים, זאת לאחר שאנשיה איבדו את כתב היד של ארבעה מכרכי החיבור.

הרב אריאל, ראש מכון המקדש בירושלים, עבד במשך עשור על מחקר מקיף הסוקר את ההיבטים הגאוגרפיים, ההיסטוריים, הבוטניים והארכיאולוגיים של ארץ ישראל, זאת בשילוב מפות עתיקות וחדשות של האזור ועדויות מן התפוצה היהודית במהלך הדורות. עד כה הוצאו שניים מתוך ששת הכרכים, אך כעת התברר כי העותק היחיד של ארבעת הכרכים הנותרים - אבד.

"זה היה בשבילי מפעל חיים וגם מסמך בעל ערך היסטורי ולאומי", סיפר הרב אריאל לעיתון "ידיעות אחרונות". "אני רואה באובדן נזק אישי חמור, אך גם נזק לעולם ההלכה, ונזק לאומי. חשכו עיני, שנים של עבודה והשקעה ירדו לטימיון. המלאכה כעת קשה שבעתיים ומלווה בשברון לב ממשי", הוסיף הרב.

עורך דינו של הרב אריאל, עו"ד גלעד קורינאלדי, ציין כי "עבור כל סופר-חוקר אובדן כתב יד היא טראומה וחוויה אישית קשה מנשוא. תחום המו"לות פרוץ ויש לקרוא להסדרת פיקוח רגולטורי על מנת להגן על יוצרים ומחברים".


מחברת "כרטא" טרם נמסרה תגובה.