שבוע לאחר שהצליח למנוע את מכירת שכונת "נוף ציון" לידיו של איש העסקים הפלסטיני בשאר אל מסרי, טוען איש העסקים הישראלי רמי לוי כי הצליח למנוע פרובוקציה בזכות המהלך העסקי שיזם.

כפי שדווח בכיפה, לפני כשבוע הודיעה חברת דיגל לבורסה, כי בנק לאומי אישר באופן עקרוני את הסדרת חובות החברה לבנק, כך שניתן אישור להסדר במסגרתו ימכרו קרקעות שכונת נוף ציון בירושלים, לאיש העסקים רמי לוי ולאיש עסקים יהודי-אמריקאי - ולא לאיש העסקים הפלסטיני בשאר אל מסרי.

כזכור, תושבי שכונת "נוף ציון" בירושלים ניהלו בחודשים האחרונים במאבק נגד מכירתה למיליונר ממוצא פלסטיני. התושבים, המחזיקים באגרות חוב של חברת דיגל, הגיעו לאספת החברה בכדי למנוע את מכירת אגרות החוב ומכירת השכונה לאל-מסרי. למאבק הצטרפו פעילי ימין אשר התנגדו למכירת השכונה מתוך חשש כי בכך ישתנה צביונה.

בראיון לאתר גלובס TV טוען לוי כי "בנוף ציון יש 400 יחידות דיור, כש-100 מתוכן כבר נבנו ובהן מתגוררות משפחות יהודיות. בא אותו פלסטיני ורצה לקנות את דיגל, לבנות שם שכונה ולאכלס שם ערבים. באופן טבעי זה היה יוצר סכסוך בין יהודים לערבים".

לוי טוען כי "בסופו של דבר זו שכונה יהודית ובאופן טבעי אם מישהו בא ומאכלס שם 300 משפחות ערבים ויש שם כבר 100 משפחות יהודיות זה היה יוצר פרובוקציה. אני מנעתי את זה". כשנשאל אם יש סיכוי כי יחזור בו או יחליט למכור את הפרויקט לאל-מסרי במידה והפרויקט ייכשל, טען לוי כי "אין סיכוי שנמכור את זה לאל-מסרי. אני מאמין שנעשה שם כסף והכל יהיה בסדר".