יו"ר מועצת יש"ע הגיש היום (ב') תלונה לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בטענה כי במהלך הפינוי שהתרחש לפנות בוקר ביישוב חוות גלעד, נעשה שימוש על ידי כוחות הביטחון באמצעים חמורים לפיזור הפגנות ובהם כדורי גומי וגז מדמיע.

 

כפי שדווח בכיפה, שמונה מתושבי חוות גלעד נעצרו לפנות בוקר במהלך פינוי אלים, כש-13 מתושבי המקום נפצעו על ידי כוחות הביטחון. חמישה מהעצורים הובאו לחקירה בשל החזקת סכין או דוקרנים, שני בני אדם נעצרו בחשד לכריתת עצי זית ועצור נוסף הובא למעצר בשל חשד כי השליך אבנים לעבר כוחות הביטחון. מבנים נוספים נהרסו במקום.

 

לטענת יו"ר מועצת יש"ע, "ממידע שהגיע אל מועצת יש"ע עולה שבמהלך הריסתם של כמה מבנים בחוות גלעד, עשו הכוחות שימוש באמצעי ירי חמורים שהדעת אינה סובלת אותם. מכוחות הביטחון הישראלים מצופה לנהוג באחריות ובשיקול דעת, אך קשה להשתחרר מהרושם שלא כך נהגו הכוחות הבוקר ולא בפעם הראשונה".

 

דיין מציין כי רק חצי עשור עבר מאז האירועים האלימים בעמונה, אך הנה הדברים חוזרים על עצמם בשנית. "אסור לנו לחזור לימים אפלים אלה, של אלימות מופרזת ואמצעים בלתי נסבלים נגד אזרחים, שאפילו אז לא נעשה בהם שימוש", כותב דיין.

 

[embed][/embed]

לדבריו "על המשטרה והצבא היה להפיק לקחים בעקבות אירועים אלו וועדות החקירה שקמו בעקבותיהם ולהפנים שפינוי בניה בלתי חוקית, אם חייב להתבצע, עליו להיעשות באורך רוח ובמתינות. אנו רואים בחומרה רבה ביותר את השימוש באמצעים פסולים אלה. לא יעלה על הדעת, בשום אופן, שחיילים ושוטרים יכוונו קנה נשק אל מתיישבים, ואין זה משנה איזה סוג של קליע נמצא בתוכו".

 

בסיכום מכתבו כותב יו"ר מועצת יש"ע כי הוא מבקש לחקור את האירוע ולוודא כי הדברים לא יחזרו על עצמם בעתיד. "אבקשכם לחקור מי נתן את ההוראה לעשות שימוש מתוכנן מראש באמצעים קיצוניים וחמורים אלה ולוודא שאירוע מסוג זה לא יישנה", סיכם דיין.

 

במשטרת מחוז ש"י התייחסו לאירועים האלימים בטענה כי "הכדורים שנורו לעבר המתנחלים היו כדורי צבע ולא כדורי גומי וכי גם הכדורים הללו עברו את כל מדרג האישורים הרלוונטים, והשימוש בהם כנגד המתיישבים נעשה בעקבות הפרות סדר ובמטרה להפסיק את ההתפרעויות שהתרחשו בעת הריסת המבנים הלא חוקיים"